Poetsmorgen en Pakistani middag

Om 7 uur wakker , een beetje tv en dan douchen. Gelijk de badkamer geschrobt en gepoetst. Dat gaf een goed gevoel dat ik de week goed ben begonnen. Ik was de afgelopen weken een beetje in achterstand geraakt. Dan was het tijd voor de koffie en kwam Ingrid ook koffie drinken met Sabrina. Die ging weer en even wat tijd voor mezelf en dan samen met Jan koffie drinken en daarna samen de keuken poetsen. Jan bpven op de kasten en dan ik aan de ene kant van de keuken en hij aan de andere kant van de keuken begonnen- Alle kasten zijn binnen en buiten weer schoon en dan is het morgen weer een dag en gaan we verder aan de keuken poetsen. Ik eten gemaakt en dan samen eten. Had niet veel werk eraan, de gekookte aardappelen van gisteren opgebakken , de overgebleven bloemkool in de magneton en de mini Schnitzels gebakken.
Vanmiddag ga ik met Theresa naar de Bucherei dan is er kindermiddag. Ik heb allemaal Gutscheine van Ingrid gekregen dus even kijken wie en wat een jaarabo krijgt. Theresa in ieder geval want die heeft er een bij het schoolgaan gekregen en de andere is voor een familie abo. Ingrid moet vanmiddag bij de kinderarts de hechtingen uit het hoofd van Sabrina laten halen. Normaal doen we dat hier in huis allemaal zelf maar bij Sabrina wil ze het niet doen.
Het weer is grandioos en we hebben het mooiste en warmste weer van Oostenrijk en dat in de bergen. We hebben nog steeds temperaturen tot 25 graden en de dag is wel kort maar toch genieten.

In de middag kwam Theresa spelen en om half 3 gingen we naar de Kinderbucherei middag, Maar onderweg bleek het ook Pakistanitag te zijn dus we gingen ook een ronde maken. Theresa had al op de heenweg bij Rapl een Adventskalender van Barbi voor de helft van de prijs gezien maar Rapl was nog dicht dus ik zei haar als het er nog is als we terug komen mag je het hebben. Op de markt stond er ook een Langoskraam en ja daar gingen Jan en ik voor en Theresa wilde een suikerspin. Ondertussen hadden we ook de kastanjeroute gelopen dus onze zakken puilden uit. Dan toch nog naar de Bucherei en daar stonden weer bakken vol gratis meenemen. We waren blijkbaar toch een van de eersten die voorbij kwamen en we hadden al snel een stapel kinderboeken oa een hele dikke pil van Thomas Brezina de favoriet hier in huis. (daar kan je echt mee verzamelen want hij heeft meer dan 500 boeken geschreven)
Verder ook Ostwind zo´n paarden Mien boek waar Theresa ook dvd´s van heeft. Een Roald Dahl en nog enige. Gevraagd over het familie Abo en dat staat nu op mijn naam maar we kunnen allemaal boeken lenen . Dus de andere bewaren we voor volgend jaar dan kan Theresa een Abo krijgen. Ook daar wordt nu gesplitst naar Volksschule en Kindergarten kinder. Ik vind het een lastige tijd vooral in de winter maar we zien wel. Kunnen altijd met de auto gaan. Bij thuiskomst zei Ingrid jij kan zo goed en onbeschaamd op boekenjacht gaan. Ja gratis is gratis. En ook op boekenbeurzen of wat dan ook . je moet gewoon weten wat je zoekt.
Rapl was open en de Barbi Adventskalender was er nog. Theresa blij al moet ze nog lang wachten voor ze het eerste venster mag open maken.
Ingrid ging snel weg want ze moest met Sabrina naar de kinderarts om de hechtingen eruit te halen.
Onderweg was ik Astrid met de kinderen tegen gekomen en gelijk gevraagd hoe het nou in elkaar steekt met de skiclub. En ja ik ben wijzer geworden. De eerste keer was inderdaad vorige week dinsdag in de NMS maar er zijn zo veel kinderen dat ze nu gelijk al gesplitst hebben in Kindergarten en Volksschule. De Volksschule kinderen hebben op woensdag en dan in de Volksschule de andere blijven dan in de NMS. Ongelooflijk dat er zo veel kinderen zijn aangemeld. Jannick en Ingrid hebben overleg gepleegd en Theresa mag nu ook. Hebben we het erover zo van goh wat heb ik gehoord mag je nu ook naar de Skiclub. Ja Oma en ik ben in het team van ...en ze noemt een aantal namen. Dat hadden ze al onder elkaar uitgemaakt. Tja ze hoort er tenminste bij.
We hadden dus onverwacht weer een gezellige dag Nu al half 5 en nog steeds 25 graden wat best ongewoon is want de zon is al bijna achter de bergen.