Murau

Oostenrijk, Murau

Samstag 1.Juli
De helft van het jaar zit er weer op. Was vanmorgen met 13 graden best fris en zeer zwaar bewolkt. Ingrid ging met de kinders naar haar zus Edith in Stadl an der Mur , Jannick was al weg voetbaltoernooi in Assach met de brandweer . Toen Dominik om half 10 kwam zijn ook wij in de auto gestapt en over de Sölkpass naar Murau gereden. Op de pas werd het aardig mooi weer ,wel met bewolking. Het is altijd een prachtige rit over de Sölkpass daar kan ik van genieten en ook lachen we nog eens. Overal op de pass open de koeien gewoon vrij rond. Zagen we eerst een mini die aan de kant van de weg geparkeerd stond met 2 mensen erin heel veel bagage en helemaal omsloten door de nieuwsgierige koeien. Ze konden geen kant op. Achter ons reden duidelijk toeristen en toen de koeien op de weg stonden waar wij er zo tussen door maar de rest stond stil. Wachten heeft geen zin want ze blijven gewoon staan. Komen we bij de Action in Murau zagen we de auto van Ingrid staan , even snel gekeken en ze stond juist bij de kassa. Nog even snel de kinders dag zeggen en wij naar binnen en zij op weg. Nou heb ik nieuwe pilletjes en daar moet ik zo van plassen. Dus ik was thuis voor we weggingen maar ik moest alweer. Zagen niet zo snel iets. Terug naar huis reden we erst terwijl we de Pass opreden langs de begraafplaats waar we een wc zagen maar we waren er al voorbij. Maar gelukkig een stukje hoger een houten hutje wat een plee was. Lekker nostalgies maar ik was opgelucht. In Gröbming aangekomen snel nog naar de Spar en lekkere broodjes gekocht konden we thuis gelijk eten. Ik had aan een broodje met tonijn voldoende, Dominik wilde graag chocoladebrood en Jan de boterhammen met salami. Een lekkere kop koffie erbij. Alle boodschappen opgeruimd. Want ja als we van de Action komen hebben we toch altijd wel het een en ander gevonden. Ik vond er een telefoonhoes maar je kon niet zien of alle gaatjes op zijn plek zaten ook al heb je volgens de verpakking die telefoon. (de een die ik had in Nederland gekocht en ook toen kon ik het alleen op de markt bij een speciale kraam kopen). De grote was goed , de telefoon paste erin de meeste gaatjes zaten goed maar net niet. Dus de plastik houder uit de oude gesloopt zat toch met dubbelzijdig tape geplakt ook uit de nieuwe en dan de oude in de nieuwe hoes weer met tape en een klein stukje uit het mapje geknipt en weer dik tevreden. Dat helemaal voor 2,45 Euro. In Nederland had ik op de markt 10 Euro betaald en hier kan ik niet onder de 20 Euro terecht, Dat is weer verdiend met enige creativitijt.
En waar ik erg blij mee ben is een blik met speciale verf/olie voor mijn tuinmeubels voor nog geen 5 Euro. Dus weer een klusje voor deze week.
Weer allerlei nieuwe borstels gekocht, voor de wc, afwasborstels. Voor die prijzen kan je ze nog eens weggooien en nieuwe in gebruik nemen. Een lekkere zware bureau plakbandhouder want die ik heb is kapot, gelijk een rol met rolletjes plakband erbij, pennen want die zijn hier ook bijna allemaal op. Dus heel veel handige gebruiksvoorwerpen.
Over 3 ½ week zijn we weer in Murau dan kunnen we weer een rondje maken. Was een gezellig uitstapje met een nuttig doel.

Eindelijk weten we wat Malcolm gaat doen voor werk. Hij is de floormanager van de nieuwe winkel in Den Haag van Cool Blue. Het is de grootste Cool Blue van Nederland. We hopen dat het hem weer veel plezier mag schenken. Zo hopt hij van in de lucht naar op de floor.

Randy had gisteren een behoorlijke schrik. Hij werkt in Delft en had zijn auto geparkeerd maar toen hij uit zijn werk kwam was de auto weg.
Heeft hij de politie gebeld in Delft bleek dat zijn auto na een behoorlijk ongeval was weg gesleept. Iemand de macht over het stuur verloren de auto van Randy geramd en flink stuk verplaatst tegen een camperbusje.
De politie Delft had de politie in Schiedam benaderd en ondertussen was de wijkagent bij Laura aan de deur gekomen. Allemaal niet leuk en ze weten nog niet of de auto afgeschreven is schijnt behoorlijk veel schade te hebben. Ze hebben fotos van de politie gekregen.

Gatver! Daar word je nooit beter van. Kost altijd veel geld.