We hebben een nieuwe auto

Om 7 ging de wekker, wat tv en om half 8 eruit. Alle ochtenddingen en Jan eruit gehaald. Hij moet voor controle naar de huisarts. Het is nog regenweer en koud.
Bij de huisarts waren de andere waachtenden vast niet blij. We zaten bijna een uur binnen. Maar de huisarts is gaan bellen en heeft contact opgenomen met de uroloog in Liezen. Ze heeft alle papieren van Salzburg opgevraagd en het hele pakket heeft ze ook doorgestuurd naar de uroloog. Jan krijgt daar een afspraak om zijn katheter te wisselen en ze heeft weer papieren afgegeven om Jan te voorzien van zijn hulpmiddelen. De uroloog kan dan behulpzaam zijn om Jan in een ander ziekenhuis onder te brengen.
De rest van de dag aan administratieve zaken en wat huishoudelijke dingen gebruikt. Ik heb last van vermoeidheid en had vannacht als een blok geslapen. Daardoor raar gelegen dus wat rugpijn. Morgen weer een dag.

Donderdag 18 April
Om 7 ging de wekker en ik werd uit een soort coma wakker en dit keer met nekpijn. Ik slaap dan zo vast dat ik denk te weinig draai.
Jan wakker gemaakt en hem gezegd dat hij echt om half 10 bij de parkeerplaats bij de PSN moet zijn-Dan ben ik naar de PSN gaan wandelen. Het was zo koud en het sneeuwde.
Jan was op tijd en dan op weg naar Hallein naar Sonnleitner de dealer. Het was slecht weer en het sneeuwde maar hoe dichter bij Hallein des te slechter werd het weer. Daar hadden we hagelbuien en sneeuwbuien.
We vonden het vrij makkelijk en werden door een vriendelijke verkoper ontvangen waar we voldoende info kregen. Uiteindelijk was het snel beslist om niet de leasing te verlengen maar voor een nieuwe auto te gaan. Ze zijn behoorlijk duurder geworden maar we kregen bij hen veel meer terug voor de oude auto waardoor de nieuwe wat beter binnen ons bereik kwam. Ze zorgen dat de leasing die in mei afloopt op de oude auto wordt afgesloten. We mogen met de auto gratis blijven rijden tot de nieuwe er is. Verwachting juni eventueel juli. Dat is best snel maar dat is een van de autos die zij al voorbesteld hadden. Als je zelf wil configureren gaat het veel langer duren . We hebben een grijze auto (Urban grau) en best een mooie kleur .
Dus nu gaan we ons verheugen.
Op de terugweg maar weer bij de McD gegeten.
Thuisgekomen hadden we het allebei zo koud. Dus ik heb net de kachel aangemaakt, voordeel van een houtkachel.
Dan een kop koffie waar ik ook aan toe was. Het waait hard en er valt nu wat zon door de donkere wolken. Maar zo donker als in Salburg zijn ze niet daar was de lucht zwart. Nu kwart over 2 en genieten van mijn koffie.
Behalve leuke dingen hebben we ook dingen waar ik eigenlijk geen tijd voor heb.
Ik kreeg bericht van de GIS dat ze ons als 2 woningen zien. Dus moet er 2x betaald worden. Dus ik moet morgen maar naar de gemeente om te laten bevestigen dat het er maar een is. Dit antwoord kwam op een brief van 7 maanden geleden en tevens kreeg ik een brief dat we de papieren die we ondertussen al 7 x hebben opgestuurd niet hebben verstuurd al heb ik zelfs een postbewijs.