Balen

Oostenrijk, Pruggern

Balen ,balen en nog eens balen
We gingen maandagmorgen naar Schladming om het contract van het appartement te tekenen, vroeg de eigenaar ons of we om 14 uur konden terugkomen. Wij dus nog een keer er heen, krijgen we te horen dat het meisje dat er in zat al iemand anders er in had. Hij ging ’s avonds er heen en zou ons bellen, dat deed hij ook om te zeggen dat die andere dus eerder waren.
Soms is het hier niet te volgen. Dus het appartement is gewoon weg. En voor Tanja “het appartement was boven wat vroeger het Cafe KK was en er was ook op donderdag Flomarkt, nu is het een pizzeria. Tegenover Heimat.
Het is al de tweede keer dat we tegen zo iets sulligs oplopen., Jannick baalt het hardst. Onze eerste makelaar die ons aan het huis in Pruggern geholpen heeft had dit soort praktijken niet. En de mensen in Pruggern zijn ook anders. Hier zeggen ze dat Schladming en Ramsau evangelisch zijn en hier in Pruggern en Gröbming katholiek. Dat daarom de mensen hier anders zijn.

De eigenaar van ons huis in Pruggern kwam langs om te vragen of we donderdagmiddag om 13 uur thuis zijn. Dan komt onze burgermeester Huber langs. Hij had ons telefoonnummer niet meer. En hij wilde weten of Jannick nog wel meeloopt in juli op die 24 uurs loopwedstrijd.

Weer even later kregen we visite van Therese , een vrouw uit het dorp. Jannick zou wat vertaalwerk voor haar doen. Ze heeft en Nederlandse vriendin en die had haar wat dingen gestuurd.

Vanmorgen was ook de bank bezorgd in Ramsau. Hij is modern, zwart leer met zwarte stof op het zit gedeelte en grof geweven kussens zwart/wit met een tipje bruin. Voor Kirsten en Jeroen, de kussens zijn identiek van kleur en stof als jullie bank. Niet te geloven he?
Het is een zithoek en tevens slaapbank.voor 2 personen en een bergruimte voor slaapspullen.

Jannick had vandaag zijn presentatie. Had hij al vreselijk slecht geslapen, liep hij constant heen en weer omdat hij steeds dingen vergeten was. Bijna geen tijd om te ontbijten dus dat had ik ondertussen gemaakt, kon hij het meenemen en in de bus eten.
Belde hij ook nog in de morgen dat hij zijn presentatie thuis had laten liggen. Dus wij moesten ons nog haasten om het hem te brengen. Maar het was het waard want hij had de beste presentatie tot nu toe. Dus het levert hem zelfs een 1+ op.

Terwijl ik boodschappen deed bij de Hofer in Schladming , ging Jan spullen wegbrengen naar Ramsau. Vanmiddag heb ik mijn taalvaardigheden op een enorm stuk tekst losgelaten. Jannick had nog een heel stuk over bedrijven opgezocht maar ja dan moet het ook nog vertaald worden.. De andere hoeven dat niet te doen want die hadden bedrijven hier maar de opdracht was bedrijven uit je geboortestad. Hij laat het morgen nakijken en de taalfouten eruithalen. Voor mij een goede oefening.