Een beetje voorjaar

Werd wakker net voor de wekker. Snel naar de badkamer om eerst de putjes door te laten lopen omdat daar spul ingedaan was. maar ik merkte het gelijk geen enkele reactie behalve langzaam weglopen. Ik had al gezegd dat ik niet dacht dat we verstopping hebben. Dan douchen en snel aankleden en daar was Dominik al. Theresa had vandaag alweer school maar Dominik niet. Ze kennen hier schulautonome Tage. Of wel de school kan zelf enige dagen zelf bepalen. Ik kreeg Sabrina en die had het naar haar zin. Dan koffie drinken met Ingrid. Dominik vroeg om half 9 al wanneer komt mijn moeder en een 5 minuten later wilde hij slapen wat niet mag van zijn moeder. Zonder Theresa kan hij niets. Ik eten koken en de deur naar buiten lekker open want de zon scheen en droog. Heerlijk vind ik dat. Met ziojn drietjes middageten en ik had de babyfoon want Ingrid was Theresa halen. Dominik leefde al helemaal op maar ik zei hem dat ze eerst moest eten. Dan naar buiten gegaan konden ze daar samen uitrazen want dat is momenteel wel nodig. Ingrid was in de tuin aan het werk en ik begon aan de compostton. Die moest dringend een keer geleegd worden en omgegooid omdat ze dat vorig jaar helemaal niet gedaan hebben. Het was helemaal massief geworden en omdat je voor onder eruit kan scheppen viel het nieuwe langs de voorkant naar beneden. maar na flink porren een blauwe scheen en een zere vingeropgedaan te hbben had ik de ton uit elkaar en kon ik het nieuwe deel met een deel oud omgooien . Ingrid was ondertussen snelcomposter gaan halen en hebben we de ton een stukje verder in elkaar gezet en in laagjes alles weer opgeboud. Een flinke berg goede compost hielde we over die gaan we mogen zeven. Daarna kan ze die gaan verwerken. Dit was een klusje waar ik flink lang aan bezig was.Het was intussen tegen 4 uur en het werd weer fris dus Dominik naar binnen gestuurd en zijn aanhangsel ging mee. Ingrid had ondertussen haar was in de droger gedaan en ik aan een kop koffie.
Jan zijn suiker was dus gisteren weer flink hoog met 235 en hij is momenteel heel moeilijk en eigenwijs met eten dus hem gevraagd of ik de urn alvast moet klaar zetten- Het ging dus vandaag al beter al was zijn suiker niet laag maar wel een heel stuk lager. Ik heb mijn frustraties vandaag eruit gewerkt.
Jan was verder bokkig en zat een groot deel van de dag te mokken. Het zou morgen opnieuw een mooie dag worden maar dan komt de kou de regen en de sneeuw weer. Ik hoop dat ze het mis hebben.