Mijn groene duimen zijn er weer

Oostenrijk, Schladming

Montag 17.März
We waren al heel vroeg op want ik had om 7.50 een afspraak bij de huidarts. Het was prachtig mooi weer en al vroeg erg warm. Alles was goed bij de huidarts . Het was nog steeds vroeg dus eerst maar naar de Hofer en de Penny, Daarna terug naar het centrum om mijn bril te laten richten. Dat is ook gelukt en dan naar huis.
Ik had 2 zakken aarde meegenomen voor de balkonbakken en 70 kleine geraniums maar helaas te weinig aarde meegenomen. Ingrid heeft ook een beetje aarde opgehaald . Ze had zo weinig nodig dat ik haar gezegd had kom dat beetje maar bij halen.
Ze kwam met Theresa en Theresa wilde op het balkon maar er kwam een wind opzetten. De rest van de dag waaiden we weg bij 15 graden in de schaduw. Ik heb al een 40 plantjes in de bakken zitten. Allemaal achter de stoelen tegen de wand gezet want stormbestendig zijn ze niet. Vind het altijd heerlijk om weer met de plantjes bezig te zijn. Lijkt het tenminste weer wat straks.
Ik had zelf al een paar geraniums over gehouden en al wat hele kleine buxus gekocht staat tenminste groen. De maagdenpalm bloeit al volop in mijn bakken en wat struikjes lopen al uit. Het moet weer een paradijsje worden , ik heb windschutz besteld en hoop dat het helpt tegen de harde wind die hier vaak staat. Het zijn allemaal klimopblaadjes die plaats ik dan boven de balkonrand en het is een meter hoog en 3 meter lang dus een mooi hoekje moet het worden. De onderkant is nu al dicht door de houtstapeling.Er komen bloembakken voor aan de binnenkant. Ik hoop dan als we zitten dat de wind ons met rust laat en we rustig kunnen eten. De zon staat het langst op dat hoekje. We hebben zomer of winter altijd wind en meestal vanaf 11 uur. Daar we de ochtendzon hebben is tegelijkertijd ook de zon weg en is het zelfs met hoge temperaturen bij die wind fris.
Ik denk niet dat de pistes het houden tot aan de pasen de dal afvaarten zijn al bijna groen. Boven is er wel sneeuw gevallen maar toch ook tot vrij hoog heel veel regen en met de hoge temperaturen en de wind gaat het snel. We hoorden al van skiers dat het al erg natte drassige sneeuw is. (op 2000 m 10 graden).
Eind van de middag kwam Theresa nog een keer , ze kan echt zeuren dat ze naar oma en opa wil. Ingrid was terug naar boven gegaan en Theresa was aan het spelen toen ze tot de ontdekking kwam dat mama weg was en toen wilde ze ook weer naar boven.