Opnieuw hartje winter

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag 19 maart ’09
Vanmorgen uitgeslapen, Jannick is vrij van school wat het is vandaag iets van de schutspatroon van Steiermarken (St.Patrick). Jannick dacht samen met een vriend te gaan trainen toen Reini hem belde om te werken, een tour maken met 2 personen dus van 10 tot 16 uur onder de pannen. Hij kwam gisteren tot de ontdekking dat een van de redenen voor het slechte lopen in Italië een kapotte schoen is. Hij ging gisteren trainen en kwam al snel terug omdat hij naast de schoen blijft stappen en het is hier goede sneeuw. De carbonplaat in zijn schoen is gebroken.
Ik zat lekker in badjas met een ontbijtje en de nieuwsbrief van de langlaufvereniging op de bank. Genieten van alle verhalen en avonturen die er in staan. Het begint met de winter is weer voorbij maar als ik naar buiten kijk ligt daar nog meters sneeuw en sneeuwt het behoorlijk. Het voorjaar staat bij mij op tafel met mijn bolletjes die uitkomen en de katjes in de vaas. Verder is het voorjaar hier nog ver te zoeken. Ik heb gekleurde eieren gekocht want het is tenslotte ook al bijna Pasen maar de paashaas komt hier denk ik toch echt met een arrenslee en paaseieren verstoppen kan alleen als ze wit zijn want dan kan je lekker zoeken in de sneeuw.
Vandaag stond er een groot artikel in de Schladminger met 2 foto’s van mij. Van de sportschool , een voor en na foto. Als je 12 kg aan pakken vet opstapelt is het best veel maar het is nog niet voldoende.
Ik had nog 2 foto’s van Jan Klaassens gekregen met Jorran en Jannick in de Tenne en de 2 mannetjes op het balkon van de Muppetshow. (Jan en Kees)

Bianca ik heb het pakket vandaag terug gekregen, ik neem het mee als ik naar Nederland kom. Laat me even weten wanneer je thuis bent tussen 30 maart en 3 april.

Tot op heden zijn er nog steeds geen autopapieren , we zijn al bij de 15 weken wachten aangekomen. We balen echt heel stevig en Jannick heeft maandag een probleem “hoe haalt hij Marjolein af in Salzburg?”

Gisteren was Jan in Schladming , Hedi en Dieter tegen gekomen. We dachten eigenlijk dat ze allang terug waren naar Duitsland maar ze zitten nog altijd op de camping.
Ze komen vanmiddag op de koffie.