Rote kreuz

Oostenrijk, Aich-Assach

Zaterdag
Naar het rode kruis Bewerb als begeleider van het jeugd rode kruis Schladming. Bij Bettina thuis blijven slapen. Jannick

Jan heeft Jannick en Bettina naar beneden gebracht , ze vertrokken om half 8 van de Dienststelle naar een jeugd rode kruis Bewerb. Jannick als begeleider van de jeugdgroep.
Ze zijn ’s avonds bij Bettina blijven slapen.
We zijn tegen tienen naar Sonnehügel gegaan want we hadden een advertentie gelezen dat er een echtpaar voor een appartementen complex gezocht wordt. Met een woning erbij.
De advertentie was niet echt een duidelijke en er stond verder niets bij. Bij Sonnehügel hadden ze er niets mee te maken maar ze zei dat er daar was afgesproken maar we waren te vroeg dus we liepen in het zonnetje richting het bankje bij de bushalte. Er passeerde ons 2 heren, we groeten hen en gingen daar zitten. Even later kwam een van de heren terug en wenkte ons. Het bleken dus 2 van de eigenaren te zijn van het appartementenhuis.
Het zijn 4 Duitse echtparen die 30 jaar geleden gezamenlijk gebouwd hebben en die hun appartementen aan kennissen en vrienden ook verhuren.
We zijn om 13 uur bij het huis gaan kijken en kregen een rondleiding. Helemaal boven is dan een appartementje wat dan de woning is voor de Hausmeister. Het is groter dan we nu hebben ziet er beter en gezelliger uit. Het werk is veel minder , de tuin veel kleiner. Dus wij zien het wel zitten maar het kan nog tot september duren voor we iets horen. We gaan dan alleen nog verder bij Jannick vandaan wonen want het is op Unter Leiten en dichter bij Schladming.
We moeten daar wel de nebenkosten zelf betalen maar daar staat tegenover dat we het geld voor de appartementen schoonmaak mogen houden. Het is gelukkig ook ongemeubileerd en we kunnen de keuken overnemen. We is een woonkamer met een eetgedeelte en openslaande deuren naar een balkon, een slaapkamer, een kleine kamer, een badkamer met bad en douche en een grote hal. Er is bergruimte en een hele grote kelder beneden. Er is een ruimte waar de wasmachine staat die mogen we gebruiken maar we kunnen ook onze eigen wasmachine en droger daar kwijt. We mogen ook de tuin gebruiken om in te zitten Omdat het onder het dak is heb je wel schuine kanten maar het is een 80 vierkante meter woning. Heeft wel iets knus.
We horen niets van de appartementjes op Vorberg , we hebben niet de indruk dat ze met verbouwen zijn begonnen. Ik wil nog wel aan Elisabeth vragen hoever hun plannen zijn want die optie hebben we ook nog. En dat is echt een heel grote woning en mooi. De vraag is willen we huren of nemen we een Hausmeister job met woning. We laten het nog maar even bezinken tot we het zeker weten.
Zoals gewoonlijk was er niets op tv op de zaterdagavond en toen kwamen de stapel Margrieten die ik van Marijke heb gekregen erg van pas. Er was lekkere muziek op de radio, glaasje wijn erbij en ik was de hele avond zoet. Dus Marijke bedankt.