Warme zonnige dag

Oostenrijk, Stainach

Vanmorgen was ik vroeg wakker en ik ben op het balkon om kwart voor 7 naar de Ennstal Classic gaan kijken die vandaag de Stoderzinken op gaan. Maar staan is niet mijn sterkste punt dus na verloop van tijd toch naar binnen gegaan. Het was zo vroeg al stralend weer met 16 graden. Het is nu half 9 en ik hoor er nog voorbij komen.
Wat later kwamen Ingrid Theresa en Sabrina koffie drinken . Naar de huisarts samen met Jan gaan wandelen want het is erg zonnig en zeer warm. Dan bleek dat de arts nog niet gebeld had en onze huisarts ging bellen. Ze vroeg hoe heet de arts nou dat konden Jan en ik beide niet zeggen een Slavische naam onuitspreekbaar voor ons. Dus ze keek in de computer en noemde een naam en ja die was het. Ze belde zelf naar de arts en die verontschuldigde zich omdat hij een noodgeval had gehad. Dat dachten we al want hij belt altijd heel trouw als hij dat gezegd heeft. Dus het nieuwe medicijn werd uitgeschreven en de assistente moest gaan bellen met de Krankenkasse want het mag niet zo maar voorgeschreven worden. Dat ging enige tijd duren maar was niet erg lekker buiten in de tuin zitten bij de praktijk. Je kan wel met Daniella lachen want ze ging zijn naam in de pc opzoeken wat het betekend, het was inderdaad Slavisch en betekend zoiets als de gevierde. Samen met Jan middageten en dan even niets. Ik slaap echt slecht door dat apparaat en ben dus extreem moe tel daarbij het heen en weer gedoe van Jan en al het werk wat het met zich mee brengt dan is het niet zo gek.
Na verloop van tijd kwam Tamara de assistente naar buiten met het recept en ze zei dat we voor het volgende op tijd moeten bellen dan vraagt ze het aan en kunnen we het later halen. Daarna hoopt ze dat het voor 6 maanden wordt goedgekeurd. Dan naar de apotheek gewandeld en vandaar nog door het centrum en dan richting MEZ ondertussen kwamen de coureurs terug van de Stoderzinken en was het een gezellige drukte en genoeg te zien. We gingen wat later eten omdat we ook later thuis waren gekomen. Ingrid wilde vanmiddag met Sabrina en andere moeders en vriendinnetjes gaan zwemmen. Ze wilde Sabrina bij ons laten maar wij wilden van middag er ook op uit en wat inkopen doen en gewoon de tijd aan ons zelf hebben. Had ze gevraagd ga je mee zwemmen had ik het wel gedaan dan kan je beide wat doen. Ook dat ze op het laatste moment ermee aankomt is een belasting . Jan en ik hadden beide nu even niet. Als Ingrid Sabrina wat meer zelfstandig maakt is het ook makkelijker voor andere om met haar om te gaan. Ze vergeet wel eens dat ze een huishouding, nog een kind en een man heeft en we niet allemaal in dienst zijn van Sabrina. Die tot in de afgrond haar zin krijgt en Ingrid altijd bang is anders krijgt ze een aanval maar die krijgt ze anders ook wel. Het leven is niet alleen Sabrina maar ook Theresa. Die met haar 5 jaar wel veel moet inleveren. Sabrina is intelligent genoeg om het nu al af te dwingen en ik vind dat haar handicaps niet overal het bovenpunt moeten voeren. Ingrid gaat nog steeds samen met haar slapen ook overdag daar moet ze mee ophouden want dan zit Theresa alleen en dat al 2 jaar en Sabrina moet een normaal levensritme aangeleerd worden.
We waren naar Stainach gegaan om inkopen te doen en alles op ons gemak. We kwamen thuis en er was niemand dus ze zullen wel zijn gaan zwemmen. Jan heeft het apparaat nu in het trappenhuis gezet en er is genoeg ruimte onder de deur om de draden en slagen er onder door te voeren. Dus de deur is dicht en ook de warmte blijft daar. Onze huisarts heeft gezegd dat we de longarts moeten bellen en zeggen dat we een ander apparaat willen , ze zei dat haar moeder een ding had zo groot als een tasje die ze ook meekon nemen. Dus ik zeg haar nou als we deze in de auto doen kunnen we geen bagage meer meenemen. Dus ze moest zo hard lachen.
We hebben het gevoel dat het goed gaat met Fiep, we zien hem niet meer constant op de bak zitten en we konden constateren dat er nu echte plasjes zijn en geen druppeltjes meer. Hij moet nog enige tijd antibiotica slikken. Vindt hij niet leuk en we moeten heel onopvallend te werk gaan als we 2x daags de pil er in moeten krijgen want o wee als hij het doorkrijgt dan verstopt hij zich.

Klopt Nicolette, ze zijn er veeeel kleiner. Dat heeft mijn schoonmoeder ook.