Brillenjacht

Oostenrijk, Liezen

Freitag 30.Juni
Erna en Manfred gefeliciteerd vandaag Manfred en morgen jij Erna. Dat zijn vast veel lekkere drankjes daar in het zonnige zuiden.
Het weer gelukkig een stuk beter dan gisteren warm bewolkt en ook zon . Vanmorgen met Ingrid mee naar Liezen want we gingen kijken voor een zonnebril op sterkte voor Theresa. We reden eerst naar Hartlauer maar dat bleek een soort trekpleister te zijn 1 zonnebril die haar niet paste voor 49 Euro en verder kwam het ongeveer op een 120 Euro. Dus weer weg en naar Wutscher die had helemaal niets behalve een normaal montuur en daar kon je zonglas in laten zetten dus ook duur. Nog bij Pearl gekeken, een bril voor iedereen vanaf 19 Euro. Jan heeft daar inderdaad 2 brillen gevonden en betaalde echt toen 19 Euro per stuk. Maar voor kinderen hadden ze niets dat kwam op zijn goedkoopst ook zeker 100 Euro. Onbegrijpelijk dat kinderbrillen zo duur moeten zijn juist omdat je steeds een ander moet kopen. Op internet gekeken en bv in Nederland bij Hans Anders al voor 39 Euro en dan een aantal 69 Euro en zo oplopend. Maar het lukte niet goed om met een foto te passen of ze goed zijn. Ze heeft ook zo´n smal bekkie.
Dan moesten we papieren halen op het Bezirkshauptmannschaft en zijn we naar huis gereden.
Samen met Jan gegeten Oostenrijkse Loempia´s ik eet ze maar ril altijd dat bij de eerste messnede de doperwten er al uit rollen. Ze zijn niet onsmakelijk maar die erwten brrrrrrrr.
Theresa had vandaag vrij van de Kindergarten omdat het vandaag het dagje uit is voor de gemeentemedewerkers. Theresa kwam in de middag film kijken momenteel is het vooral Arielle van Disney. Ze kan zich dan helemaal in het verhaal inleven.
Jan werken en Ingrid slapen. Ingrid had vannacht weer haar handen vol aan Sabrina.
Dinsdag gaat ze met Sabrina weer naar Leoben en weten nog niet hoelang ze wordt opgenomen. Nog steeds geen medicijnen die aanslaan. Wij zorgen dan weer voor Theresa , het is het laatste weekje Kindergarten dus we moeten ook halen en brengen. Ik denk dat ze wel bij ons wil slapen ipv beneden. Ik heb het gevoel dat de aanvallen weer toegenomen zijn. We worden er wel radeloos van dat niets wil helpen. Ik heb Jannick ook aangeboden om voor hem mee te koken. Maar hij weet het nog niet, hij wil het van dag tot dag bekijken.