Opkrabbelen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag
Ik kan niet mee naar de wedstrijd omdat we gasten krijgen. Jan moest al vroeg beginnen en dat kwam goed uit want nu kon hij zelf met Jannick naar de wedstrijd. Het was een massastart en Jannick moest helemaal achterin starten.
Het ging over 10 km en het was door de regen niet helemaal Jannicks sneeuw maar hij liep best goed. helaas het schieten lukte niet de eerste 2 series ging het nog maar de laatste 2 series niet.Maar hij is niet ziek geworden.
Toch waren de gebroeders Waldhuber beide tevreden. Jannick uiteraard niet.weet niet precies waar hij eindigde in ieder geval geen laatste maar wel ergens helemaal achterin.
De biathlontrainer van WSV Ramsau die ook trainer aan de school is, had zijn atleten op straffe van dat als ze niet 2 minuten voor Jannick zoude n zitten moeten ze 10 euro betalen en als ze Jannick voorbij laten komen kost hen het de plaats in het team. Deze trainer zei tegen Jannick dat hij zich dood lacht om de uitslag op de uitslagenlijst. Jannick denkt dan ach lach nu maar want je hebt angst voor mij omdat je weet hoe ik kan schieten en dat ik beter loop dan de atleten van jou.Jannick heeft met een paar biatleten een goede relatie en die hebben het hem doorverteld. Eveneens dat zijn trainer door het lint aan tafel ging toen hij hoorde dat Jannick niet zou starten op de Steirische Meisterschaften Biathlon maar voor biathlon gekozen heeft.
Trainers die zo met hun atleten om gaan zijn geen goede trainers.
De school heeft in de biathlongroep alleenSalzburger atleten zitten.Dit zet veel kwaad bloed bij de Steirische Teams.
Dit is een centenkwestie want het Salzburgerverband betaald gewoon veel meer.