Pech voor Jannick

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

woensdag 2 december 2009
Alweer een nieuwe maand, de laatste van dit jaar. Het weer is nog steeds van slag. Het was van de week ’s ochtends om 7 uur al 17 graden . We hebben gisteren eindelijk sneeuw gekregen na heel veel regen. Het was hier gewoon te warm. Maar vandaag was het zeer koud en droog en konden ze in het stadion met besneeuwen beginnen. Dat gaat non stop door.
Voor morgen geven ze mooi weer op en vrijdag sneeuw vanaf 500 meter. Dan zou het hier ook moeten sneeuwen.

Jannick heeft echt pech want vandaag belde Waldhuber dat ze zaterdagmorgen vroeg afreizen om 6.30 om te trainen in Obertilliach daardoor kan hij niet naar zijn begeerde concert van David Guatta. Dan is zondag een einzelrennen.
Aan de andere kant is het wel fijn om nog te kunnen trainen voor de wedstrijd.
Misschien dat wij zondag nog helemaal erheen reizen om te kijken, maar is wel afhankelijk van het weer en hoe laat de start is. Het is hier komend weekend voor veel mensen een lang weekend omdat op 8 december Maria’s ontvangenis of iets dergelijks is en dan is iedereen vrij. Vandaar ook de vele ski openingen.
Ik speel sinds een paar dagen zoo op Facebook en dat is verslavend en best lachen. Jannick speelt het ook en ik heb vanavond met Kirsten samen gespeeld. Dan ruilen we dieren en zo.
Ik vond het maar stom al die spelletjes op Facebook maar ben nu zelf voor de bijl gegaan. Ik speel wel alleen 1 spel want meer tegelijk kan ik niet. Jannick speelt ook nog Farmville en iets met maffia en Fish. Ook Roos en Maarten spelen het. Zoo is zoals de naam al zegt een dierentuin bouwen en runnen en uitbreiden. Daarvoor heb je andere mensen nodig die het ook spelen. Je bent niet afhankelijk van de tijd waarop je speelt want ieder speelt voor zich en kan via Facebook dan de contacten erover doen.

Ook ben ik voor het eerst na heel veel jaren weer aan het borduren. Ik ben kerstkleden aan het maken. Ik wist niet of ik het zou kunnen want niet alle steken kon ik me herinneren. Maar het lukt aardig. Kan het niet zo lang achter elkaar, en ik moet heel goed licht hebben.

Ik ben maandag weer voor het eerst naar de sportschool geweest. Licht getraind.
Dinsdag weer naar fysio geweest dat ging niet zo , ik had ’s ochtends een beweging gemaakt die mijn zenuw weer geïrriteerd had en dan ben ik echt even van slag.

Dinsdag hebben we onze inenting tegen de griep gehaald. Zo komt de week wel voorbij.

Morgen heb ik mijn laatste fysio en dan moet ik volgende week naar mijn behandelende arts.