Even wat anders.

Geslapen als een os werd wel om 6 uur wakker . katten eten gegevan zelf een ontbijtje gepakt en mijn bed weer in . Was ik toch in slaap gevallen en werd tegen 9 uur wakker. Om 10 uur richting huisarts met Jan gewandeld en bij de Volksschule was het een groot rampenlichtfeest. Een herrie waar je niet goed van werd en de kinderen dolle pret met polizei, Rote Kreuz en de Feuerwehr die met alle autos was uitgerukt. De kinderen konden met de ladderwagen in een bakkie omhoog. Ze konden namaak branden blussen en Jan en ik bleven maar net aan droog. Geweldig dit soort dingen. Laatste week voor de vakantie voor de kinderen.
Dan bij de huisarst waren we supersnel aan de beurt en ze vond het wel gezellig om even te kletsen en wij ook. Komen we er weer uit zat het ondertussen vol.
Gelijk langs de apotheek gewandeld en thuis was het ondertussen 12 uur dus snel wat te eten maken. Met komkommer , restant aardappelsalade en gebakken leverkaas stond het snel op tafel. Het was super warm en zonnig en nu in de middag komen langzaam aan de wolken.
Het is beneden opnieuw erg stil want ze zijn weer op visite. Ik had op de verkauf en Tausch site een fietsendrager gevonden voor achterop de autodeur , prijs stond me aan dus gelijk gereageerd , kreeg berichtje terug dat het voor haar schoonvader was met telefoonnummer van hem dus Ingrid gevraagd om te bellen want die praten vaak zo plat . We konden gelijk komen en Ingrid wist niet waar het was maar ik wel omdat we op de Kunagrünberg gewoond hebben. Als we naar de Gruberhutte of de Baumhoroskoopweg gingen was dat de enige weg om met de auto te gaan. Op de Kulm en ook al wonen we vlak aan de Kulm je kan niet bij ons vandaan er komen , ik heb al eens gezocht of we van hier er heen kunnen wandelen maar niet gevonden. Maar vanaf de weg daar naar boven wel een wegwijzer gezien naar Gröbming dus nog ens verder zoeken. En ja het was inderdaad bijna helemaal boven de Ackerl boerderij (Kmaus) en dan nog een stukje omdat de man in een huisje erboven woont. Even praten en ik zei hem dat we wel boven geweest waren omdat we in een huis van Christian gewoond hebben en hij gelijk oh mijn buurman. We moesten uitleggen waar we woonden en hij gelijk oh bij Walter en ja dat is onze buurman. Bij gepraat dat de oude Gruber nu 92 jaar geen auto meer rijdt dat deed hij tot voor kort nog. De man bij wie we waren is 74 en heeft copd van de landbouw gekregen dus boer zijn is ook niet altijd gezond. Hij kan niet meer fietsen dus doet alles weg. Ook vertelde hij dat hij tot voor kort nog een motor had maar nadat hij bij Irdning bijna werd aangereden omdat een auto fietsers uitweek zei hij ik ben omgedraaid en vond het genoeg geweest. Een uitzicht daar boven gewoon geweldig, wel maakten we ons zorgen of we geen tegenligger onderweg zouden krijgen.
Had ik pas een foto van Theresa´s hand met wat ze had gemaakt nu dus het voetje met een foto van haar erop. Ik vind dat leuke dingen daar kan je later op terug kijken. Helaas paste het niet in zijn geheel in de printer. Daar zeg ik wat ...printer. Daar ben ik gisteravond mee aan het stoeien geweest want er moesten nieuwe cartridges in. Na veel gepruts en gevl.... lukte het. Ben er weer voor een poosje af. Moet ik nog cartridges gaan ruilen ook omdat er een stuk was , gelukkig had ik nog een set anders had ik nog zonder gezeten.
Mijn fotoalbum is opnieuw verstuurd , ze hebben het gewoon terug gestuurd vanaf de Duitse Post geen idee waarom want het adres klopte gewoon. Nu dus opnieuw onderweg en hoop dat het nu wel aankomt.
Net kwam Jannick even koffie drinken dan ging hij douchen en omkleden want hij heeft een condoleance. Geen idee wat er momenteel rond gaat maar al enige weken gaan ze hier in de omgeving achter elkaar. Dus gisteravond gestorven vandaag opbaring morgen eronder. De volgende staat al te wachten verschrikkelijk dat het hier allemaal zo snel gaat. Ik vroeg hem maar waarom werd dan gisteren de brandweer erbij geroepen ? hij omdat er te weinig plaats was voor het ambulance personeel dan hadden we hem door het raam naar beneden moeten brengen. Maar helaas hij kon niet meer gereanimeerd worden. Ik wist niet dat bovenop de Volksschule dat daar woningen waren , Jannick ook niet maar daar was het.
Ondanks de bewolking heerlijk weer gebleven.