Ingrid moest verstandkies eruit laten halen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Ingrid moest haar verstandskies eruit laten halen

Vandaag wordt mijn dochter Kirsten 36 jaar, van harte gefeliciteerd .
De tijd gaat te snel en ik heb soms het gevoel dat het als zand tussen de vingers door loopt. Kinderen worden geboren, groeien op, stichten zelf een familie en krijgen ook weer kinderen. Je was een kind , je wordt volwassen. Je kijkt terug op je kinderen en kleinkinderen en je voelt je klein en nietig worden.

Gisteren was niet zo´n goede dag voor Ingrid, ze heeft met de auto van Jannick een ongelukje gehad. Ze parkeerde hem in bij een vriendin en heeft een houten bok niet gezien die heeft de achterruit totaal vernield. Grote schadepost zo´n raampje en huurkosten voor een andere auto voor Jannick . Haar eigen auto was in de garage en ze heeft toen de auto van Jannick bij zijn werk opgehaald om naar een vriendin te gaan.
Tja het is niet anders, je kan boos zijn , verdrietig, schreeuwen het helpt allemaal niets.

Zelf kwam ik tot de ontdekking dat er een stukje van mijn keramische kookplaat af is. Jan zegt dat hij het niet gedaan heeft en ik zeker niet. Ook ik baal verschrikkelijk en ook dat helpt niets.

Vanmorgen al vroeg op om 7 uur kwam Ingrid Theresa brengen, ze heeft kiespijn en ging naar de tandarts en even later kwam Jannick dag zeggen en ging naar zijn werk. Jan is zo waar ook al opgestaan.

Het weer is troosteloos en we zitten in de wolken. Jannick heeft gisteravond de cv aangedaan, een lekkere aangename warmte.

Gelukkig bleef het droog en om 11 uur kwam zelfs de zon door en werd het ook weer lekker. Want 14 graden is toch koud als je zo lang warm weer gehad hebt. Het werd zelfs 22 graden.

Ingrid is terug en er is een verstandskies die nog onder haar gebit zat eruit gehaald. Ze zou morgen weer beginnen maar ze mag zich ziek melden. Antibiotica gekregen en nu met ijs op haar gezicht in de hoop dat het niet blauw wordt. Zaterdag heeft ze de doop van Leonie en dan wil je niet met een blauw gezicht staan zeker niet als je net een week getrouwd bent.

Ze kwam om 12 uur vragen of wij Theresa wilden nemen en ze ging slapen. Ook al had Theresa al gegeten wat frietjes wilde ze wel en de cevapcici ook wel. Dan zijn we een stukje gaan rijden , we wilden eigenlijk gaan wandelen maar Theresa was in slaap gevallen. We zijn binnendoor naar Ramsau gereden. Was daar rommelmarkt bij een hoeve , weet even de naam niet ,zijn we even gaan kijken en Theresa in de auto laten slapen met de ramen open. We konden haar horen en zien. We waren al snel uitgekeken met die toeristenprijzen, kinderboeken tussen de 2 en 5 euro per stuk. Dan een ronde gemaakt en weer terug en bij het naar beneden rijden werd ze wakker. Dan hebben we in Haus gestopt bij de McD om een ijsje te eten. We waren 16 uur weer thuis en Ingrid was nog in ruste maar werd snel door Theresa gewekt met de vraag of het over was.