diepzinnige gesprekken

Oostenrijk, Kleinsölk

26 augustus
Met mijn moeder gesproken over kinderen krijgen verantwoordelijkheid en alles erbij en er rondom. Ik kan terug kijken op een goede tijd thuis.
Mijn ouders die er altijd voor me waren en nog zijn. Ik hoop mijn kind dat ook allemaal mee te kunnen geven.
Kreeg ook weer een smsje van de Waterredding maar die kwam veel te laat aan bij me dus ik hoefde neiet meer.
Afgelopen week nog wat voor de film gewerkt met de waterredding. Zou eigenlijk meer zijn maar omdat het mooi weer werd gingen andere scenes voor.
Jannick

Sonntag 26 August
Wenn der Kuckuck im August noch schreit, gibt’s eine teure Zeit.
OUPS
Jeder neue Tag bietet uns die Chance,
dass wir ihn zu einem ganz besonderen Tag machen.

Ik voel me best trots, ik heb met Jannick gesproken over wat het voor hem betekend een kind te krijgen en hoe hij de dingen ziet in de toekomst en zo. Ook opvoeden kwam aan bod. Hij hoopt zijn kind 2 talig te kunnen opvoeden en het genoeg bieden te kunnen. Het genoeg liefde te kunnen geven .
Hij vertelde me dat hij het vroeger zo fijn vond op woensdagmiddag thuis te komen uit school, dat ik dan altijd iets lekkers maakte zoals patatjes, pannenkoeken of tosties. Dat we dan altijd spraken over de dingen die op school gebeurde en over alles wat hij kwijt wilde. Dat ik die middag altijd tijd voor hem had en dat ook had als hij de andere dagen in de middag thuis kwam. Dat er thee met een koekje of soep was. Dat hij veel heeft aan het feit dat hij altijd met kinderen thuis opgegroeid is. (Ik was opvangmoeder voor Humanitas en Hop Marjanneke) De zondagochtenden met zijn allen in bed, broodjes bakken en in bed eten en dan tv of een fimpje kijken. We fijne vakanties hadden en we dingen deden waar hij dol op was. Dat zijn vader altijd met hem mee ging naar de trainingen, hem naar school bracht of haalde en altijd wel dingen voor hem wilde doen. Dat hij met fijne herinneringen aan zijn oudere broers en zussen denkt en ook wel een beetje verwend werd door hen. Dat hij hoopt zijn kind dat ook allemaal te kunnen bieden. Nou dan mag je als ouders trots zijn toch?

Het was absoluut niet koud (21/22 graden) maar wel zwaar bewolkt en af en toe een buitje. De gril stond voor de deur op het balkon en we aten in de keuken. Heel erg gezellig en geslaagd. Kreeg Jannick nog een Wasserrettung oproep maar hij had de sms niet op tijd gekregen en was dus te laat. Ze gingen in de Gesäuse zoeken, er was een kano gekanteld met Tjechen , een heeft zichzelf gered de ander spoelde weg. Is later dood geborgen. Ingrid en Jannick hebben wat eerder gegeten want Jannick ging weg omdat hij morgen heel vroeg met werken begint (5 uur) ja film maken is niet altijd idyllisch. Hij ging met nog een paar andere die ook voor de film werken op de dienst slapen. Ze moesten nog veel dingen klaar zetten en inpakken, want ze gebruiken hun eigen spullen, klimspullen, neopreenpakken, helmen enz. Ze gaan bij de Giglagsee filmen de komende dagen. Jannick werkt zoals het er nu uit ziet maandag, dinsdag en donderdag. Het betaald echt heel erg goed . Als figurant heb je maar 45 euro per dag (wat nog niet echt weinig is), daar zitten zij met zowat de helft van hun normale maandloon ruim boven voor die 3 dagen. Als Jannick voor de filmploeg werkt heeft hij ook veel meer maar dit is toch wel het best verdienende op de hoofdrol na dan.
We hebben dan met Rob en Renate gegeten en de avond genoeglijk doorgebracht. Het is altijd te kort .