Verrassingsuitslag

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

maandag 15 februari 2010
Jannick keek ’s ochtends op internet naar de uitslagen want hij had geen idee hoeveelste hij was geworden. Hij was 276e in het totaal klassement, 36e in de algemeine klasse, hij had de eerste 15,5 km in 50.43 , van 15.5 tot aan de 38 km 1.11.49 en van 38 naar de 50 km 53,37 gelopen. Dus een totaal van 2.56.09
Maar hij bleek in het totaal klassement van het EK 52e te zijn. Maar de grootste verrassing is dat hij als junior de 1e plaats heeft bezet voor de EK titel voor junioren.
Hij moet nu nog een wedstrijd in maart in Bodenmais doen. Hij moet in ieder geval zien uit te lopen, het is 42 km klassiek en hij heeft Bodenmais vorig jaar ook gelopen. Hij krijgt waarschijnlijk nu wel een goede start positie, we denken in het 2e vak want het eerste is alleen voor 20 atleten door een jurie aangewezen, en dan ook nog 5 vrouwen en 15 mannen. Maar dat kunnen ook FIS atleten zijn die bv Worldcup lopen. We merken het wel.
Het was wel een leuke verrassing, het komt omdat er wel snelle junioren skate lopen maar geen klassiek kunnen lopen dus ook niet starten in Bodenmais. Want je moet beide disciplines lopen om kampioen te worden.

maandag 15 februari 2010
Ik keek ’s ochtends op internet naar de uitslagen want ik had geen idee hoeveelste ik was geworden. Ik was 276e in het totaal klassement, 36e in de algemeine klasse ,ik had de eerste 15,5 km in 50.43 , van 15.5 tot aan de 38 km 1.11.49 en van 38 naar de 50 km 53,37 gelopen. Dus een totaal van 2.56.09
Maar ik bleek in het totaal klassement van het EK 52e te zijn. Maar de grootste verrassing is dat ik als junior de 1e plaats heb bezet voor de EK titel voor junioren.
Ik moet nu nog een wedstrijd in maart in Bodenmais doen. Ik moet in ieder geval zien uit te lopen, het is 42 km klassiek en ik heb Bodenmais vorig jaar ook gelopen. Ik krijg waarschijnlijk nu wel een goede start positie, ik denk in het 2e vak want het eerste is alleen voor 20 atleten door een jurie aangewezen, en dan ook nog 5 vrouwen en 15 mannen. Maar dat kunnen ook FIS atleten zijn die bv Worldcup lopen. We merken het wel.
Nu eerst aankomend weekend mijn Oostenrijkse 3e plaats van vorig jaar te zien evenaren op de Einzel Biathlon in Eisenerz.

Er was veel sneeuw gevallen en ik moest op mijn werk het dak schoonmaken. Ik had een mooi uitzicht en mijn middageten kon ik ook op het dak eten,