Ja Ja de verstopping is over .

Vanmorgen kwam Theresa kijken of ik wakker was , Jannick moest gaan werken en die kreeg nog een klus dan maar wachten met weggaan anders kon hij de klussen niet na elkaar doen. Na zijn ontbijt en koffie is hij toch op weg gegaan. Jan een poos de kinderen en ik een poos slapen. Ik ga me nu een beetje beter voelen. Jannick kwam tussen de middag thuis en hij had al gebeld dat hij met de kanaalwagen zou komen. Dus ruimte gemaakt zodat hij overal bij zou kunnen. Met een camera het riool in bij ons in de keuken en gelijk aan het punt waar badkamer en keuken bij elkaar komen een flinke vet verstopping. Die was niet snel te verhelpen maar uiteindelijk lukte het Jannick toch. De leiding schoon tot aan de valpijp. Zo hard heeft het afvoerwater bij ons nog nooit weggelopen. Het zal zeker weer dicht gaan slibben want waar het vast komt is waar de leidingen samen komen en het is haaks op elkaar en verloopt tot aan de valpijp vlak. Dan moet het helemaal opnieuw worden aangelegd. De afvoeren lopen hier ook in een bed van piepschuimballetjes en dat is ook een reden want ze moeten eigenlijk vast in beton gezet worden. Uiteraard ook aflopen en dat doet het hier allemaal niet. Hij heeft gezegd dat hij van de zomer nog een keer met de camera kijkt en eventueel doorwassen. Dan samen met Jannick al zijn materiaal helpen opbergen want dat was erg veel en bepaalde dingen kan hij niet alleen oprollen. Omdat de verstopping zo dichtbij zat perste het water terug door de leiding waardoor de lekkages ontstonden. De geurkaarsen kwamen goed van pas want de stank van rioolvet is niet te pruimen. We hadden Opa met de kinderen en de katten in de huiskamer opgesloten. De balkoneur open en de deur naar de hal moest open omdat de leidingen van de auto naar boven lagen en dus de buitendeur beneden ook open. Bij Jannick liep het zweet met stralen van zijn hoofd , behoorlijk zwaar werk. Maar wat een geluk dat hij nu in Gröbming moest werken en de auto dus mee naar huis kon nemen. Daarna heeft hij de auto naar Schladming gebracht. Omdat daar water in zit moet hij warm staan. Hoewel het weer zeikt van de regen en boven nul is.
Beneden de slaapspullen opgeruimd en Jan de bank weer ingeklapt. Marjanne jouw sloffen ook gevonden. Het beddengoed gewassen. Dan ben ik eerst gaan poetsen tot de keuken weer schoon was. Dan maar pannenkoeken gebakken. Wij waren net klaar met eten toen Jannick weer thuis kwam. Die was eerst gaan douchen en dan ook aan de pannenkoeken. Een genoeglijke middag verder. Theresa met een vriendje over Teams met elkaar spreken en dan een spelletje doen. Sabrina had een poos met Squla en dan Netflix kijken. Dan schrikt Jannick op en gelukkig op tijd want Theresa moet naar het Pfarrhaus voor de bespreking en kennismaken met de Sternsingers. Jan is met haar mee. Daar was Jannick gisteren over gebeld en hij had mij gebeld maar ik had niet aangenomen. Dus vergeten maar nog op tijd.

O, wat leuk! Dan mag ze mee de huizen langs.