Blöd ,blöd ,blöd.

Om half 7 was ik al wakker en werd Sabrina wakker en Theresa ook. Ik vond ze beide warm dus koortsmeten en ja hoor koorts. Ik wilde een afspraak bij mijn huisarts maken maar ik kreeg de blöde assistente aan de lijn en nee er was niets mogelijk behalve in de wachtkamer gaan zitten. Ze weet dat Sabrina een hersenoperatie had maar nee ik moest maar naar de kinderarts . Dus naar Ingrid en overleg gepleegd en die was naar de apotheek gegaan voor Mundschutz maar niets meer te koop. We moesten tot 13 uur wachten om een afspraak bij de kinderarts te krijgen. We mochten om 15 uur komen. Onderzoeken ondertussen beide hoge koorts en ze werden getest ondanks dat Theresa al Influenza B gehad heeft . Dan viel onze mond open kinderen positief op Influenza A dus we beginnen opnieuw. Ingrid zei nog hoe kan dat nou? Heel eenvoudig na de Influenza B van Theresa na 2 ,5 weken weer naar school en daar gelijk weer de Influenza A opgedaan . Aangezien ze de afgelopen week bij ons in bed sliepen is ons probleem hoe houden we het weg. Geen enkele huisarts meer die Tamiflu kan voorschrijven dus wij moeten wachten tot morgenochtend. Jannick en Ingrid zijn nog aan de Tamiflu en de kinderen ook. De kinderarts mag het ons niet voorschrijven . Te gek eigenlijk want ik heb bv in Nederland wel eens medicijnen van de kinderarts gekregen nadat er iets met een van de kinderen was en zelfs bij de KNO arts nadat ik met een van de kinderen daar was.
Jannick baalt als een stekker want die moet dinsdag naar Steyr voor zijn operatie en hij mag zelf daarna niet rijden. Ik heb hem gezegd komt tijd komt raad maar ook zijn angst dat wij ook ten onder gaan. Hij wil beneden in zijn hok gaan slapen maar ik weet niet of dat genoeg is want hij is al bloot gesteld geweest aan de kinderen want die waren gisteren al niet in orde. Hij hoopt dat de Tamiflu hem beschermd maar daar zijn de artsen het ook niet overeens.
Inenten is al maanden geen optie omdat er geen entstoffen meer zijn. Dus we moeten doorhouden.

Thuisgekomen alles van de kinderen naar beneden want Ingrid wil zelf voor ze zorgen het had mij niet uitgemaakt om hen boven te houden. De dekbedden hangen buiten om te luchten . De slaapkamer wordt gelucht en straks de rauwe uien weer neerleggen. Verder de verdamper aan met winterolie. Meer kunnen we niet doen.

Mijn griller kon Jannick niet kopen ze hadden er helemaal 1 binnen gekregen en die was verkocht. Dus lullige lokkertjes.

Extra zink kan ook helpen. Sterkt het immuunsysteem

Marjanne 2020-02-18 18:22:35

Beterschap voor allemaal, het heest hier ook de griep, maar wordt eigenlijk nooit doorgegeven of het een A of B griep is. vingers gekruist dus voor jullie Jan en Nicolette

Christina 2020-02-19 01:40:22

Heel veel beterschap voor allemaal!!! Hoop dat het jullie bespaart blijft.