Dagje Graz

Oostenrijk, Graz

Vanmorgen wakker van de wekker , Theresa sliep bij ons dus we waren compleet. Ik had gisteravond allemaal dingen gemaakt verschillende belegde broodjes. Staat Jan ontbijt te maken . Ik zeg hem ik heb toch gisteravond broodjes gemaakt en je hebt zelf uitgekozen wat voor broodjes en welk beleg. Nou dan wordt hij boos en toch dat ontbijt maken. We reden om 6.15 weg en het was niet meer aardedonker waar ik wel blij om was. We konden doorrijden tot ineens de weg was afgesloten en je over Bruck an der Mur rijden. Daar baalde ik wel van . Het is een kwartier extra en ik heb een jaarabo voor de tunnel. Maar we waren toch ruimschoots op tijd en Theresa mocht naar binnen ging ze met Ella spelen. Wij hadden besloten om naar het Murpark te rijden. Daar kan je gratis parkeren en je kan vandaar met het openbaar vervoer naar het centrum. Dat had ik op internet opgezocht. Dus even poolshoogte nemen en kijken of het allemaal klopte. Er gaat in ieder geval elke 10 minuten een Straßenbahn naar het centrum. Dan het winkelcentrum gedaan maar is niet heel groot wel leuke winkels. Maar voor het middaguur waren we daar klaar. Dan besloten om naar Ikea te gaan omdat we daar niet heel ver vandaan waren. Dat lukte ook. Dus eerst de bovenverdieping rondgang gemaakt en dan in het restaurant gaan eten. Dan de onderronde gedaan . Nog steeds genoeg tijd dus nog wat gekeken en koffie gaan drinken . Ik liet mij op de bank zakken die al erg laag was en je zat er niet op maar ik zakte ook nog helemaal naar beneden. Het gevolg ik kon er niet meer uit omhoog komen. Dan nog wat gekeken en dan toch richting Theresa halen. Een paar straten verder hebben we geparkeerd. Daar kan je na 13 uur gratis staan en het is makkelijk te lopen. Dus samen met Jan gaan lopen en dan met Theresa weer terug. WE waren zeer vlot thuis . We konden nu wel door de tunnel . Ik las later dat er om 7 uur een vrachtwagen van het bouwverkeer daar tegen de betonwand was gereden. Chauffeur ernstig gewond en daar moest ook nog een helicopter voor komen. Toen was al het verkeer van beide kanten gesperrt.We kwamen ook met licht weer thuis heerlijk.
Dan eindelijk de puddingbroodjes gemaakt en er ook eentje gegeten. Dat vinden we beide erg lekker.
De kachel aangemaakt we hadden het beide frisjes. Komt vast dat we moe zijn. Ik ga ook bijzijds mijn bed in en dan onder de wol tv kijken.