Vanaf vandaag op naar de 70

Vanmorgen was ik al een poosje wakker en toen kwam om kwart voor 8 een berichtje van Jannick of we wakker waren. Dus ja en snel de tafel dekken en eitjes bakken.
Jannick en Meli waren al om 7 uur met hun dienst begonnen en hadden de ambulance mee naar huis en de portofoon. Dus we konden met elkaar ontbijten. Ze bleven nog wat langer zodat we koffie en taart konden doen. Dan zijn ze weer gegaan. Vanmiddag vertrekken ze met ambulance naar Schladming. Meli heeft Fanmeile en Jannick zit in het commandocentrum. Jannick kan het concert volgen maar Meli weer niet. Daarmee verzieken ze wel dat de mensen die altijd werken voor het RK hun plezier verliezen , ze ruimen het veld voor mensen die van het RK van andere plekken komen alleen voor het concert. Ze doen al dienst sinds gistermiddag en zijn pas vanavond na het concert en opruimen klaar.
Erna belde en een poosje gebabbeld. Manfred heeft problemen met zijn neus. Een stuk weggehaald dan ontsteken en nog niet schoon dus nog een operatie en misshien nog huistransplantatie. Niet fijn dus. Ouder worden heeft ook nadelen. Ik verheug me want het duurt nog ongeveer een maand en dan zien we ons.
Middageten met de meiden gedaan omdat we uitgebreid ontbeten hadden en taart hadden gegeten allemaal niet veel trek dus alleen wat friet gebakken en wat erbij naar keus. Daarna zijn we gaan omkleden en met de auto naar de Galsterbergalm. Je kon tussen 2 en 4 uur gratis met de gondel. Ik was er de laatste jaren niet geweest en het is flink veranderd. Eeen mooi gondelstation en loketten, eet en drinkmogelijkheden en trappen. We moesten vaak klauteren en dan was het vaak behoorlijk glad. nu konden we eenvoudig van de parkplaats waar we stonden met de trap naar de gondel en ook was er een trap naar beneden zodat we makkelijk bij de skischool kwamen, Er is ook dit jaar geen Einheimischen Skikurse. Ik ga nog in Haus navragen. Razend snel met de grotere gondel naar boven in 6 1/2 minuut. Het ziet er allemaal als een kerstdroom uit. En nu al zo veel sneeuw. Voor de sneeuwval was het te warm voor de sneeuwkanonnen en nu natuur sneeuw en zo koud dat de kanonnen ook sneeuw kunnen maken.
Zo lang de zon scheen was het goed te doen maar nadat die weg was koelde het hard af. We waren in het Bottinghaus warme choco gaan drinken. Dan ben je al bijna 18 Euro armer. Als je normaal 20 Euro voor de gondel pp moet betalen ben je snel arm. De kinderen hebben een skikaart die kunnen altijd maar wij niet. Dus een leuke buitenkans vandaag.
Thuis gekomen hebben we nog een stuk taart gegeten. We hadden een leuke dag zo.

Gefeliciteerd!!! Tot over een paar weken! Dan zullen we het nog een keer samen vieren! 🥳

Annemarieke 2023-12-08 17:56:02

Gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat je een leuke dag hebt gehad

Marjanne 2023-12-08 19:48:06

Wat een mooie sneeuw foto’s. Op de valreep, gefeliciteerd met je verjaardag. 🥂

Anja 2023-12-08 23:47:13

Wat een prachtig uitzicht heb je er daar op de berg, en ook onderweg met de gondel naar boven, wel jammer dat daar de drankjes zo duur zijn, toch een leuk uitje zo samen met je verjaardag Nicolette. Zo met Jan en de kids.