Wat een dag

Oostenrijk, Stainach

Montag 28.November
Gisteravond is Ingrid toch weer opgenomen en Jannick weer naar huis gekomen, het wil absoluut niet. Afgesproken dat als ze vandaag weer naar huis mocht Jan haar zou gaan halen want Jannick moest werken en had een opdracht die afgemaakt moest worden en de reserve mannen zijn al aan het werk omdat er 2 langdurig door ziekte uitvallen.
Dus om 7 uur opgestaan, ons zonnetje ging gelijk in haar schoen kijken en ze had een Pixiboekje en een schuimpje moest ik lezen dus ik zeg Oma heeft haar bril nog niet op. Hier Oma ik heb je bril. Tja dan even snel wat gelezen , Opa ontbijt voor haar maken en ik haar klaar maken zodat ze naar de Kindergarten kon. Toen belde Ingrid dat Jan haar niet hoefde te halen want ze gaan haar inleiden de ontsluiting wil niet meer worden was bij Theresa ook al zo .We waren mooi op tijd in de Kindergarten en iedereen oh is de baby er al en ik nee nog niet misschien vandaag.
Dan thuis zelf met Jan ontbijten.
Nog even contact gehad met Jannick want zijn baas zoekt vervanging maar dat zou niet voor 12 uur gaan lukken. Nog even later belde Jannick dat hij over een uur gehaald kon worden in Stainach waar hij bij de Landena aan het werk was. Zijn collega gaat alleen verder ook al is het een rotklus. Dus Jan even later ik ga hem halen en ik dan ga ik mee kan ik gelijk even bij de Landena kijken of er nog wat is. Dus wat verse melk, 2 ½ kg Frankfurters en nog een ding met Optimelpudding en wat kleine dingen. We hadden Jannick gebeld dat we er waren en hij zei ik heb nog even nodig. Dus ik tegen Jan dan ga ik naar de Hofer lopen koop ik gelijk bananen voor je die in de aanbieding zijn. Was ik net bij de Hofer aangekomen kwamen ze aanrijden. Dus snel de bananen gehaald en naar huis. Kwam Jannick onderweg er op dat hij al zijn sleutels in de bedrijfswagen had laten liggen dus zijn collega gevraagd om die af te geven op kantoor. Thuis omgekleed en met de auto van Ingrid naar Rottenmann. Voor ons eindelijk koffie. Dan ik onder de douche om half 11 en het eten opgezet. Würstel Kartoffelgulash. En nu aan mijn tweede koppie koffie van vandaag. Het sneeuwt elke keer licht, en af en toe de zon, en vreselijk koud en veel harde wind. In de nacht een graad of 7 onder de nul. Het wordt een echt winterkind en een boogschutter.
Ik weet nauwelijks van de zenuwen wat ik moet gaan doen . Ik doe iets waar ik me lekker bij voel chocolaatjes eten maar ja niet zo gezond maar op dit moment goed voor de Nerven die blank liggen.
Zag net dat Jannick zijn pakketje Schlumberger vergeten is, klein flesje met bonbons en een flesje met Radler voor na de bevalling. Ik heb net een lijstje gekregen met wat ik voor hem moet gaan kopen aan drank voor de brandweer, de waterredding, enz. Voor zijn werk doet hij dat gelijk in Schladming as vrijdag want een collega gaat weg en die zorgt voor wat te eten en dan Jannick voor de drank. Zware tijden voor de nieuwbakken vaders hier. Zit nog even te kijken of ik het over internet zal bestellen of zelf ga halen met Jan.
Nou dat internet bestellen wordt niets want je kan er niet eens flessen Gösser kopen dan bij de Unimarkt maar dan komt het pas woensdag dus we halen het wel gewoon.
Theresa uit de Kindergarten opgehaald is ze ziek, helemaal schoor en pijn in de keel/hals en volgens Jannick klaagt ze steeds deze week over buikpijn maar dat zegt bij kinderen niet zo veel kan net zo goed pijn in de oor zijn. Dus naar huis even overleg met Ingrid en Jannick , haar papieren opgezocht en de Krankenkassekart heeft Ingrid bij zich dus het moet even zonder. Dan met Jan naar de Kinderarts was er even voor 3 en we zaten tot na 4 uur. Ze is helemaal nagekeken heeft wel een virusje kan verder geen kwaad om op bezoek te gaan als de baby geboren wordt maar daarom kreeg ze wel neusdruppels en een drankje mee om te zorgen dat het niet uitbreidt. Langs de apotheek en dan heeft Jan ons thuis gebracht en ging hij pas om half 5 naar zijn werk. Het sneeuwt weer wat meer, is berekoud en het stormt.
Het is half 10 in de avond en het gaat de goede kant op volgens het smsje van Jannick. We wachten gelaten.

Annemarieke ik haal eggnog voor je en bij Rapl is de vader (in de 90) of zo overleden nog niet zo lang geleden was het geloof ik zijn vrouw. De kiekeboehond is de pup die mijn zusje nu heeft en hij heet Guus.

Overlijden van een zoon van oom Flip broer van mijn Opa en hij heeft de gelijke namen als mijn Opa.