Sneeuwval , koud, kerstvoorstelling Theresa

Werd vanmorgen wakker en het waren weer dikke minus temperaturen. eerst Theresa geholpen die een goede nacht had en ook vanmorgen minder hoestte. het lijkt erop dat haar homeopathische medicijnen helpen. Ze ontbeet en ging vrolijk met Opa naar school. Jan bracht mij naar Christine en Christine bracht mij naar Gröbming terug. Gelijk een rondje MEZ en ik vond een leuke spaarpot voor Theresa. Hij telt automatisch het geld als je het er in doet en laat ook zien welk muntje er in gaat. Er brandt dan een lichtje en die veranderd ook bij elke inworp van kleur. Ze heeft net haar kleine geld erin gedaan en dat was al iets van 13 Euro en ze heeft er nog 5 in haar portemonnee.
Opa had haar uit school gehaald en ze kwam helemaal blij thuis. Dan vertelt ze dat ze haar eten had gedeeld met Zoe en die dat van haar met Theresa. Dus ze had ook haar chocolade reepje gedeeld. Komt Emmelie en die vraagt mag ik ook chocolade nee zegt Theresa en Emmelie neemt dan de chocolade van Theresa weg en steekt het helemaal in haar mond. Ik baal van dat soort dingen, ik ben blij dat Theresa weer wat zin en lust krijgt. En daar hoort niet bij dat ze haar stukje chocolade moet inleveren tegen haar zin.
Dan heb ik maar wat hapjes gefrituurd en wat Ciabatta met boter besmeerd. Theresa haar huiswerk gemaakt en nu even zitten . Om kwart voor 6 is vanavond het kerstfeest van Theresa . Kon ik haar Dirndl niet vinden maar Theresa pakte hem zelf zo en ook haar kerstoorbellen.
Het sneeuwt, en sneeuwt en het is nog steeds onder nul. Dus we gaan het stukje vanavond naar school met de auto.
Jannick was om 3 thuis maar is een poos gaan slapen , hij vertrekt vannacht om half 2 of zo naar Wenen om naar Tallin te gaan in Estland. Ze vertrekken en gaan over Warschau daar kunnen ze rondkijken en dan een vlucht naar Tallin dan gaan ze tussendoor een dag naar Finland Helsinki met de boot heen en weer.
Theresa had vandaag een super dag en was vrolijk.
Eind van de middag ons netjes aangekleed en met zijn allen met de auto naar school. Het was een leuke voorstelling en Theresa deed erg haar best. We waren allemaal trots op haar. Helaas was het moeilijk om een goede foto te maken. De kinderen met de witte shirts stonden in het licht achteraan en de andere kinderen ervoor in het donker en Theresa was meestal helemaal vooraan- Dan naar huis en het was maar goed dat de auto dichtbij stond want het had aardig doorgesneeuwt en ik op mijn enkellaarsjes met hakjes .
Thuisgekomen was ze moe en wilde naar bed. Dus Papa geknuffeld en ons geknuffeld en ze ging braaf slapen en dat a la minuut. Nog wat te eten voor Jannick gemaakt en die ging ook slapen.