Eerste Skirennen Theresa, en 1e plaats behaald

Wakker om half 3 maar weer ingeslapen, wakker van de sneeuwruimer en ook weer ingeslapen en dan om 8 uur wakker. Een beetje tv maar dan toch opgestaan om te douchen. Ontbijten koffie en Oma voelt de spanning want vandaag de eerste RTL (Riesentorlauf) van Theresa. het is een verenigingswedstrijd van de Sölk . We vertrokken met 2 autos richting Sölk want we hadden geen idee hoe slecht de weg zou zijn. Vanmorgen ook weer een zwaar ongeluk bij St Martin op de 320.
Waren mooi op tijd en Theresa kreeg startnummer 12 want de jongste klassen beginnen eerst. Ze mochten vrij gaan oefenen op het uitgezette parcours en Theresa ging er langzaam aan maar werd met elke keer zelfverzekerder en sneller. Dan was eindelijk de strat van de wedstrijd om 13 uur en ze zette een nette tijd neer en het zag er goed en snel uit. Ze was volgens Jannick sneller dan Zoe . Ze was inderdaad na de eerste doorloop 1e maar moest nog een keer aan de start en er kan veel gebeuren. Het was er stervenskoud en toen we in de morgen kwamen was er al een straffe wind maar bij de 2e afdaling was er heel veel wind en bij de eerste kinderen waren er al 2 gevallen.
Dan kwam Zoe en die was niet echt sneller dan de eerste keer en dan kwam Theresa en die deed er wel een schepje bovenop en was dus ruim voor Zoe eerste. Zoe is dus op haar eerste rennen 2e en Theresa op haar eerste rennen 1e. We zijn allemaal hardstikke trots want het heeft er lang niet naar uit gezien dat ze heel goed zou skien. Ze was haar gevoel kwijt of zo geen idee maar het ging gewoon niet. Dat heeft ze nu recht gezet. Ingrid had haar gisteren gezegd nadat Theresa had gezegd dat ga ik winnen dat er maar 3 op het podium komen en je misschien niet bij de eerste 3 bent. Dan had Theresa vol gekwetst gezegd Mama je geloofd niet in mij. Dat had Ingrid wel geraakt want dat was niet de opzet. We hebben voor de start allemaal tegen haar gezegd dat we in haar geloven en ze ging vol zelfverzekering omhoog.
Over 14 dagen is er weer een Rennen in de buurt en Jannick heeft al gezegd dat ze weer mag. Ingrid is geen grote aanhanger van sport en zeker niet van wedstrijdsport. We hadden ook een discussie volgens Ingrid is het hobby en volgens jannick en mij is het Sport zo gauw je wedstrijden gaat doen. Bij Ingrid is het niet zo belangrijk of Theresa wint of niet maar je gaat meedoen om te winnen of in ieder geval de beste plaats te behalen die je kan. Jannick is in ieder geval vol trots op haar en ik denk Ingrid toch ook wel.
WE zijn daarna naar huis gereden om op te warmen want de prijsuitreiking is 2 uur na de laatste atleet in de Ödwirt in Fleiß. Dus we gaan zo weer op weg om terug te gaan. We rijden er een kwartiertje over.

We waren mooi op tijd terug en we zaten samen met Zoe en haar vader aan tafel, gezellig met zijn achten. Het werd steeds drukker en dan waar we op gewacht hadden. De prijsuitreiking , ik kon niet goed fotos maken door het licht en ze stonden voor een raam waar licht buiten was. Jannick heeft wel goede maar die moet ik nog krijgen. Theresa en Zoe straalden beide. Is toch leuk dat ze beide in de prijzen vielen en dat op hun eerste Rennen. Dan kwam er iemand van de vereniging vragen of ze meegingen voor de groepsfoto met de andere skiers van de Gröbminger Skiclub die een prijs hadden. Die komt dan op de site van de vereniging met hun namen. Daarna snel naar huis en maar wat warms te eten gemaakt. We hadden tussen de middag wel aan de Piste een Bossna gegeten. Voor wie niet weet wat dat is een groot langwerpig broodje met een worst en speciale saus.
Theresa bleek een grote voorsprong op de nummer 2 Zoe te hbben 11, nogwat seconden-

de fotos van Jannick staan er ook op

Wat goed!!! Gaaf hoor , voor Theresa!!! Gefeliciteerd!

Annemarieke 2020-01-08 10:34:59

Gefeliciteerd, wat een kanjer!