Vijfde dag Ramsauweek en 2e medaille binnen.

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

De dag van de tweede dag Nk Langlauf. Vandaag stond klassiek op het programma mijn sterke punt. Weer koud en sneeuw. Opnieuw zag ik kans om goed weg te komen en voorop met een voorsprong weg te zijn. De tweede medaille is binnen in een tijd van 13.44.5 op de 3 km, In de middag zou er een training zijn maar die bleek verplaatst naar de vrijdagmiddag. Er zou dan een fotograaf komen en veel kinderen wilden mee doen aan de Kaiserschmarrentocht in de middag doen. Ik vond het ruilen van de middag niet leuk want ik zou de X-Adventure gaan doen. Mijn ouders beslisten dat ik die gewoon mocht gaan doen. Want ik hoef niet steeds mijn niveau aan de anderen aan te passen en ik kan een extreemtour aan ook qua techniek en uithoudingsvermogen. Ik had me daar heel erg op verheugd. Wij zijn dan wel in de middag op de langlaufskies naar de snowtubing gegaan bij het Kaiserschmarren hutje en ook lekker gegeten. We moesten mijn moeder steeds moet inpraten op het laatste stukje want het was tegen de wind en klimmend. Maar dat had als voordeel dat we op de terugweg naar beneden en met wind in de rug zeer snel vooruit kwamen.Dan heerlijk gegeten en snel weer terug om voor donker terug te zijn maar dat haalden we niet helemaal.