Koningsdag

Oostenrijk, Hart bei Graz

Freitag 1.Mai
Jannick kwam al voorbij in de morgen maar we lagen nog lui in bed , Jan slapen en ik lezen. Dan toch maar opgestaan en gaan douchen en daarna kwam Jannick Theresa brengen. Ingrid en hij gingen naar de Kirtag en Fetzenmarkt in Irdning. Jan de auto inpakken en dan maar op weg richting Graz. Hebben we eerst de sleutel opgehaald in Lannach bij Pension Zanglhof. Ze hadden de sleutel al in een envelop klaargelegd voor de deur. Het Pension ligt prachtig hoog en we kijken hier over alles uit . Dan op weg naar Hart bei Graz waar de Steierdutchies een Koningsfeest in de Marienbräu georganiseerd hadden. Ook daar was het een prachtige omgeving mooie locatie en heel veel leuke gezellige mensen. We hebben daar ook Danielle weer gezien, eigenlijk wel stom dat we zo ver weg gaan om elkaar weer te zien want we wonen niet zo ver weg van elkaar. We kregen een welkomsdrankje en na de opening door Alexander en Maxima ( Steierdutchiesklonen) een oranjebitter. Het eten was een buffet met best veel keus en ik vond de spareribs erg lekker maar de rest smaakte ook goed.
Theresa gunde zich geen tijd om te eten die wilde alleen maar buiten spelen met de andere kinderen. Na het eten ging Theresa oud Hollandse spelletjes doen en ook dat vond ze geweldig maar vooral het touwtrekken was favoriet. Wij genieten al van het feit dat zij zo kan genieten. Ze heeft heel veel met Opa samen gedaan maar echt zelf de spelletjes gedaan. De organisatie heeft alle kaarten van de kinderen in een grote kom gedaan en dan de prijswinnaars er uit getrokken en ook Theresa won een grote bidon. Ze wilde dus gelijk daar haar drinken in en gaf hem niet meer uit handen. De volwassenen werden ook getrokken en de hoofdprijs was een weekend wenen voor 2 personen. Dat was tot grote hilariteit 2 netten met uien om het hele weekend te kunnen wenen.
Al met al een geweldig mooie dag en gezellige dag , veel gepraat , veel gelachen, lekkere temperatuur konden in een t-shirt buiten zijn.
Dan weer op weg naar Lannach waar we gaan overnachten.

Bij de Zanglhof was nu het echtpaar en ze hebben een meisje van rondom 2 jaar. Theresa helemaal blij en ze gingen samen spelen met de tractor het meisje erop en Theresa in de aanhanger. Wij even koffie gedronken en dan naar de kamer. We hebben en mooie kamer en ze hebben voor Theresa een bed bij gezet. Die heeft net even onder de douche gestaan en zit nu bij ons wat tv te kijken.
We hebben vanuit onze kamer een geweldig uitzicht. We hebben de kachel maar laag gedraaid want we vinden het warm genoeg en we hebben zelfs het .raam nog open