1e Dag vakantie

Oostenrijk, Kleinsölk

Vakantie
Het uitzoeken van een bestemmingEr dan naar uitkijken
Samen er van genieten
Ontdekken, zien, horen en proeven
Dan thuis weer nagenieten.

Zeigt Ägidi freundlich an,ist der Herbst auch wohlgetan.
Vanmorgen stonden we op en het was zoals verwacht geen mooi weer. De sneeuw zien we liggen en er was nevel en regen bij ons. Met 5 graden KOUDDDDDD want dat waren we niet meer gewend.
Jannick kwam even dag zeggen die ging naar Graz met de Wasserrettung want er werd een nieuwe Murpromenade geopend en zij gingen met een boot dan de Mur op.
De auto ingepakt en weg, verschrikkelijk slecht weer onderweg, en je kon duidelijk zien dat er overstromingen geweest waren of dat er weer overstromingen waren. Veel Murabgangen en het werd niet beter maar alleen maar slechter naar het zuiden toe. Vlak bij de grens zijn we in Mureck gaan kijken, dat was al de bedoeling omdat we heel graag de Schiffmühle wilde zien, maar die is gezonken met het laatste slechte weer en ze waren net begonnen deze week met hem te bergen. Daar waren problemen bij en door het opnieuw slechte weer hebben ze de berging moeten afbreken en ze hopen hem niet helemaal kwijt te raken bij dit noodweer.
De Mur was een grote brede kolkende massa en de molen half boven water waar het water met golven over heen sloeg. (Ik kan me niet voorstellen dat Jannick met een bootje op de Mur zou zijn) Dan weer de auto in naar Slovenie. We zijn helemaal door Slovenie gereden ook al gaf de navi aan dat we over Kroatie moesten rijden. Op de camping aangekomen was het nog steeds noodweer , geen regenbuitje maar het hoost al de hele dag nonstop. Het ziet er goed uit en we hebben een tent van Roan , ziet er ook goed uit lekker veel ruimte. We hebben in principe 3 slaaptenten, waarvan je van 2 een grote binnentent kan maken. We slapen nu in de kleine binnentent op normale bedden en hebben de grote binnentent waar nu een 2 persoons en een 1 persoonsbed stonden heringericht. Het eenpersoons bed op zijn kant tegen de binnentent , matras ervan rechtop tegen de andere kant op het 2 persoons . We hebben nu een louncheruimte.
Ons kacheltje erin want ik houd van behaaglijk. We zijn snel even naar de camping supermarkt gelopen en weer snel terug. We hebben Käferbohnensuppe , brood en een frankfurter gegeten. Een zoet vanillekrapfen als toetje en we waren weer tevreden. Net koffie gedronken en nu een beetje chillen.
Ik heb internet ondanks dat het nonstop donder en bliksem is (dat kan ik van thuis niet zeggen)
We hopen dat het morgen beter weer is want dit is erger dan verschrikkelijk. Vandaag weinig hinder ervan, op een reisdag is het niet zo erg.
Jannick even gebeld om te zeggen goed aangekomen en vragen hoe het hem vergaan was, nou van hem is het gewoon niet doorgegaan dus hij was weer snel terug. Bij ons schijnt het nu droog te zijn, Jannick zei behalve dat ik sneeuw zie is het verder nu droog.