Opnieuw helicobacter pylor

Mittwoch 12.Juli
Goed geslapen en pas tegen half 8 wakker. Theresa kwam dag zeggen want die ging met Mama en Sabrina naar Liezen. Ingrid moest daar naar een kinderarts die dat soort dingen voor de Krankenkasse doet om haar recept te laten bewilligen en dan wordt het bij de Krankenkasse ingediend.
Wij aan ons ochtend ritueel. Even later belde de arts uit Schwarzach dat de
maagbacterie helicobacter pylori opnieuw in de maag zit en het dus zeer kwalijk is dat in Salzburg geen nakontrolle is uitgevoerd. Mijn huisarts is er vandaag en morgen niet dus ik kan pas vrijdag voor de medicatie en ik baal zo wie zo van die medicatie want het is een zware antibioticakuur met verschillende soorten tegelijkertijd. Maar als ik dan eindelijk van de pijn , misselijkheid overgeven en nachtelijke problemen af ben dan maar graag.
Middageten gemaakt, rodekool met preiselbeeren, appelmoes, eend met aardappel uit de oven.
Ik kreeg pas commentaar dat wat ik eet niet goed is voor een diabetiker. Maar wat ik kook hoef ik zelf niet allemaal te eten. Vandaag dus de rodekool met preiselbeeren , ik kook het zonder suiker en bind het niet,de aardappelen waren voor Jan en van de eend eet ik alleen een stuk droog vlees. De enige zonde erbij vandaag was 1 schepje appelmoes. Daar mijn waarden eigenlijk vrij stabiel blijven neem ik aan dat het zo goed is.
Laat nou Ingrid al gebeld worden dat het recept bewilligt is dan wordt het ook betaald. Een flesje is 10 ml en kost meer dan 100 Euro.
Theresa wilde niet alleen in de tuin spelen dus Oma maar mee de tuin in. Op een stoel bij de tent en Theresa gaat dan gewoon haar gang af en toe komt ze wat laten zien of wat vragen. Sabrina sliep kwam Mama ook in de tuin zitten. Om half 5 toch gaan opruimen want er kwamen zwarte wolken aan die niet veel goeds voorspelde. Ingrid nog snel de was van het rek halen. Toen kwam er een bui dat was verzuipen en terwijl we voor het raam staan te kijken slaat Ingrid een kreet , blijkt haar wasmand met de droge was gewoon buiten in de regen te staan. Ondertussen schijnt de zon weer.

Mijn vader met z'n bootje voor mijn geboortehuis, Roggebroodshof 4. Dit huis is met het huis ernaast, waar mijn ome Toon (broer van m'n vader) en tante Anna woonden, bij de restauratie van het hofje, verheeld tot 1 woning. Door 'ons huis' is, links van de ramen, nu een doorgang (poort) naar het Hof van Venetiën aan de Uiterstegracht.
Mijn vader was gek op vissen, vandaar was hij trots op z'n bootje, maar in de winter van '44-45 verdween die in de kachel...
Bovenstaande schreef Henk, zijn vader was een broer van mijn Opa.De 2e foto laat zien hoeveel Henk op zijn vader lijkt. Dat is er eentje van zeer lang geleden. Ook ik heb nog in dit hofje gewoond want vanaf mijn geboorte tot ik een jaar of 2/3 was woonden we bij mijn Oma en Opa dat zijn de tante Anna en Oom Toon van hem. En waarom ik me ook altijd een van Gijzen zal voelen?? Omdat mijn moeder zo heette en ik het eerste jaar van mijn leven ook van Gijzen heette. Totdat mijn ouders trouwden want mijn vader kreeg geen toestemming van zijn ouders . Hij werd 14 September 1955 21 jaar en de 21.September zijn ze getrouwd.
Vanaf dat moment heet ik Molenaar.

Wietolie is idd erg duur daarom maak ik het zelf. Ik neem aan dat Ingrid THC-olie heeft gekregen voor Sabrina. En niet de gewone CBD-olie. Hoop dat het wat voor haar zal doen.