Salzburg

Oostenrijk, Salzburg

Vandaag met Jannick in Salzburg rondgelopen. We moesten om 5 uur opstaan en het had behoorlijk gevroren, we moesten de auto krabben. Het was heel erg mooi weer en we zaten om 8 uur al op een bankje in het park. Jan moest er om 8 uur zijn. De winkels gaan pas 9 uur of half 10 open dus vandaar het parkje. Het was toch tussen de 25 en 30 graden in de loop van de dag. We hadden geen idee wanneer Jan weer weg mocht en toen we rond half 1 belde wilde hij net ons bellen dat hij al weg mocht. Jannick en ik wilde eigenlijk de Monchberg beklimmen dus dat bewaren we voor een andere keer. Er is ook nog een museum bovenop die berg en die bewaren we voor als we met slecht weer in Salzburg zijn.
Helaas was de pinksterdrukte al op gang gekomen en kwamen we al snel in de file terecht.
We besloten van de weg af te gaan en over pass Lueg te gaan, dat dachten veel mensen en daar er werkzaamheden na de afrit waren zaten we weer in de file. Alleen toen we de voorbij de pass de weg weer op gingen bleek het toch de goede keus want er kwam geen verkeer van die kant dus er was iets bij de tunnels aan de hand.