Eindelijk het houtenbankje beschilderd

Vanmorgen op tijd opgestaan want geen idee hoe laat het zuurstofapparaat zou komen. Dus Jan er ook uit gestuurd want het gaat tenslotte om hem. Ingrid kwam Theresa en Sabrina brengen want ze moest naar Liezen om de papieren van Sabrina bij de Krankenkasse in te leveren. Gelukkig kwam de leverancier niet al te laat en het werd uitgepakt en allemaal uitgelegd. Het is net een grote airco. De zuurstof kan over een lange dunnen slang aangevoerd worden en we hebben er verlenging bij gekregen dus dan hoeft het niet in de slaapkamer te staan en hopelijk dan minder lawaai want de deur moet wel open blijven,
Om half 12 was Ingrid terug en ging Sabrina maar Theresa bleef maar aan die heb je geen werk. Het was de hele morgen sterk bewolkt en waaide heel hard en dan kwam de zon en werd het 29 graden maar je waait uit je kleren. En er kwam toch weer bewolking aangewaaid. Theresa bleef eten en dan ging ze naar buiten er kwam een vriendinnetje Belana spelen. Ik vind het zo gek een kind komt nooit alleen spelen er komt altijd de moeder mee.
Ze gingen in de tuin spelen.
Het bleef heel drukkend weer . Elke keer leek het of er een bui ging komen maar die kwam niet- In de middag had ik het plan opgevat om nu eindelijk het houtenbankje te gaan beschilderen- Op de achterplaat wilde Theresa paarden. Met carbonpapier en een grote foto uit een paardentijdschrift van Theresa een beetje de omtrekken van de paarden erop gezet en dan gaan schilderen. Met acryl en af en toe op een afstandje kijken is het naar mijn gevoel aardig gelukt. Vroeger ging het me beter af maar ik ben niet geheel ontevreden wat ik in een uurtje erop had staan. Nu eens kijken of er iets van lak overheen kan maar een sop internet zoeken want dat weet ik niet.
Avondeten gemaakt en samen met Jan gegeten en dan zijn e nog even Gröbming in gegaan. Het was in de avond nog 23 graden. Overal staan oude autos Porches, Ferrari´s Maserati´s en wat al niet meer. Bij onze buren staan er ook versvhillende er is geen hotel pension of particuliere verhuurder waar er geen een voor de deur staat, Op de parkerterreinen van de winkels bij het benzinestation gewoon grappig om te zien.
Overal bewegwijzering (alsof je zou kunnen verdwalen). Ook de trauma helicopter kwam naar beneden ging tussen de huizen landen ik denk bij het bejaarden verpleeghuis. We zagen hem ook weer hoog gaan. Onze wandeling ging naar de MEZ waar het Classic terrein is was er gezellig bij een barstand. Doorgelopen door heel Gröbming op de Hauptplatz staat een groot opgebouwde feesttent waar elke avond een andere Gastwirt het eten verzorgd en vanaf 21 uur ook elke avond andere muziek. Het parcours is uitgezet en de tribunes staan. Helaas trekt het ook mensen die niet aan de Classic mee doen maar wel met hun auto zeer luid en zeer snel door Gröbming gaan. Vooral bij ons de Stoderstrasse leent zich om lekker hard te gaan. We zijn een luftkurort maar het stinkt overal naar benzine. Duurt gelukkig maar een week.

Mooi geschilderd, we hebben onze eigen Rembrandt van Rijn in de familie , 😀

Anja 2018-07-18 19:56:22

Leuk om de foto's te zien Nicolette! Zal die Ennstal Classic al wat gezien hebben... Prachtig al die auto's! Leuk je bankje! Zo'n "conzi" heb ik ook staan voor het maken van mijn glaskralen. Maakt idd behoorlijke herrie.