Nederlandse titels

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Woensdag 21 januari
Vandaag het Nederlands Kampioenschap vrije stijl. Ik ben helaas de enige junior en meet me dan maar aan de senioren. De wedstrijd loopt vandaag voor mij niet, stok kapot en balen.
Ik start samen met de heren senioren, de dames senioren en de dame junior want ook Ilonca is de enige junior. We moeten 15 km allemaal. Herbert loopt gelijk van iedereen weg alleen Machiel kan nog aardig volgen. Herbert is ook de enige senior die in de Worldcup loopt. Ik krijg wel de titel bij de junioren en heb een 4e plaats in het overal klassement. Nick Hengstmengel heel goed een 3e plaats.
Morgen beter denk ik dan maar.
Jannick

woensdag 21 januari 2009
De wedstrijden werden in de middag gehouden. Om 14 uur begonnen ze met de wedstrijdsporters. Ze moesten 15 km skate. Het was jammer dat er geen junioren ingeschreven hebben voor deze wedstrijd. Dus Jannick liep in zijn klasse alleen. Dit was ook bij de damesjunioren het geval en liep Ilonca ook alleen. Jannick kon zich meten met de senioren die gelijk starten en dezelfde afstand deden. Jannick liep niet echt lekker, had ook nog een kapotte stok , geen topwedstrijd.
Uiteraard was Jannick dus Nederlands Kampioen bij de junioren en een 4e tijd in het overalklassement. Herbert Cool uiteraard ruim op de eerste plaats. Het zou een slechte zaak zijn als hij als enige worldcup loper dat niet zou zijn. Machiel Ittman 2e en Nick Hengstmengel 3e.
Daarna waren nog de breedtesportwedstrijden en de kinderwedstrijden.
Er deden heel veel Oostenrijkse kinderen mee en het was erg leuk om te zien, zo ontzettend fanatiek en de meeste erg snel. Dorris zou ook meelopen maar was niet aanwezig, later bleek dat ze een verkeersongeluk met de auto van haar moeder heeft gehad, er is er eentje vol bij haar achterop gereden. Auto behoorlijk inde prak, zelf gelukkig niets.
Morgen is de klassieke wedstrijd. Gaat ook over 12 1/2 km.
De afgelopen 2 dagen was het geen lekker weer, natte sneeuw en regen. Warme fohn. Er komt nu geloof ik weer kouder weer met sneeuw aan.

Jannick krijgt nog damesvisite vanavond en Jan moest nog werken.
De Hengstmengels weer terug naar Duitsland. Ik heb nog opgeruimd.
Voor we uit het stadion weggingen voelde ik iets tegen mijn voorhoofd komen.
In de auto deed het pijn en voelde ik het zwellen , even later voelde ik het druppen. Ik heb een gaatje in mijn voorhoofd en een flinke bult. Hopelijk zakt het niet naar beneden want dan heb ik straks 2 blauwe ogen. Misschien een ijzige sneeuwbal of iets dergelijks. Het doet nu flink pijn.