koasalauf

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag
De wekker ging om 5 uur.
Mijn moeder en ik reden om 5.45 weg en het was in de auto best lekker met de stoelverwarming aan.
Een lekker muziekje en het weer was prima.
We reden over de passen en op dat moment kwam de zon op. Wat geweldig om te zien als de bergen wakker worden.
Boven op de pas kregen we lichte sneeuwval maar daar waren we snel aan voorbij.
We waren tegen 8 uur in Sankt Johann en stonden gelijk aan het stadion geparkeerd.
Dan een stukje lopen naar de sporthal waar de inschrijving was. Het was nog mogelijk om na in te schrijven voor de wedstrijd en het EK. Maar omdat hij nog steeds zijn Euroloppet licentie niet had en die ook niet daar was op de lijst heb ik nog een keer ingeschreven en betaald en kon ik mijn licentie ter plekke krijgen. We krijgen als het een 2e keer betaald is gewoon terug maar dan had ik in ieder geval mijn licentie anders mocht ik niet op het EK starten.
Terug naar het stadion en ik ging mijn skies testen , werd ik gelijk verwelkomt door Arno de man van Salamon. Hij vroeg mij hoe de skies bevallen enz. Ik ben werkelijk tevreden ermee en vind het mijn beste skies tot nu toe. Ze zijn ook voor mij gemaakt dus beter kan niet.
De start was om 10 uur en het was een zwaar parkoer. Veel hoogtemeters en dan een enorm saai vlak stuk. Ik denk dat het precies de 25 km die ze meer lopen zijn. Het laatste stuk is op en neer. Ze beginnen gelijk met heel veel hoogte meters dan een stukje dalen en gelijk weer hoogtemeters. Daar ging het voor veel mensen al mis in de afdaling en ik heb gezien hoe iemand er uit vloog en tegen een boom knalde. Ik heb een eindje verder de redding gewaarschuwd maar voelde me niet lekker dat ik door was gelopen. Maar ja wat moet je anders . De start van de 25 km en de 50 km was tegelijker tijd. De meeste junioren starten op de korte afstand . Ze verklaren mij voor gek dat ik de 50 km loop. Maar ik loop liever gewoon de grote afstand.
Onderweg stond Arno en die zei tegen mij dat vlak voor me een team van Salomon liep en dat ik moest aansluiten. Dus ik heb mee kunnen lopen tot tegen de 25 km want daarna gingen ze finishen en ik ging door. Na 33 km kwam de man met de hamer en ik had weer kramp , eerst in mijn voeten en dan in mijn benen. Ik ben door blijven lopen met veel pijn en gefinisht. Ik loop met mijn zolen in al mijn schoenen maar krijg dus in deze nieuwe schoenen kramp onder mijn voet waar de bolling van mijn zolen zit. We moeten er naar laten kijken want deze schoen snoer ik met een schnall over mijn voet aan en ik denk
dat daardoor mijn zool niet goed in de schoen zit.
Ik kon niet meer lopen toen ik was gefinisht. Ik heb mijn schoenen uit gedaan en in de sneeuw gaan staan. Daarna omkleden en snel wat gaan eten in de sporthal.
Ik heb net onder de 3 uur gelopen en was toch tevreden.
We zijn daarna de auto gaan terug brengen naar Salzburg , we tankten hem af en toen bleek hij ook zeer zuinig gereden te hebben.
Pa heeft ons in Schladming van de trein gehaald en Ik ben naar Aich gegaan.

Zondag
Toen de wekker afliep wist ik even niet wat me overkwam maar toch maar eruit.
We reden 5.45 weg en het was in de auto best lekker met de stoelverwarming aan.
Een lekker muziekje en het weer was prima.
Boven op de pas kregen we lichte sneeuwval maar daar waren we snel aan voorbij.
Dan een stukje lopen naar de sporthal waar de inschrijving was. Het was nog mogelijk om na in te schrijven voor de wedstrijd en het EK. Maar omdat hij nog steeds zijn Euroloppet licentie niet had en die ook niet daar was op de lijst hebben we nog een keer ingeschreven en betaald en kon hij zijn licentie ter plekke krijgen. We krijgen als het een 2e keer betaald is gewoon terug maar dan had hij in ieder geval zijn licentie anders mocht hij niet op het EK starten.
Terug naar het stadion en hij ging zijn skies testen , werd hij gelijk verwelkomt door Arno de man van Salamon. Hij vroeg hem hoe de skies bevallen enz. Jannick is werkelijk tevreden ermee en vind het zijn beste skies tot nu toe. Ze zijn ook voor hem gemaakt dus beter kan niet.
De start was om 10 uur en het was een zwaar parkoer. Veel hoogtemeters en dan een enorm saai vlak stuk. Ik denk dat het precies de 25 km die ze meer lopen zijn. Het laatste stuk is op en neer. Ze beginnen gelijk met heel veel hoogte meters dan een stukje dalen en gelijk weer hoogtemeters. Daar ging het voor veel mensen al mis in de afdaling en Jannick heeft gezien hoe iemand er uit vloog en tegen een boom knalde. Hij heeft een eindje verder de redding gewaarschuwd maar voelde zich niet lekker dat hij door was gelopen. Maar ja wat moet je anders . De start van de 25 km en de 50 km was tegelijker tijd. De meeste junioren starten op de korte afstand . Ze verklaren Jannick voor gek dat hij de 50 km loopt. Maar Jannick loopt liever gewoon de grote afstand.
Onderweg stond Arno en die zei tegen Jannick dat vlak voor hem een team van Salomon liep en dat hij moest aansluiten. Dus Jannick heeft mee kunnen lopen tot tegen de 25 km want daarna gingen ze finischen en hij ging door. Na 33 km kwam de man met de hamer en Jannick had weer kramp , eerst in zijn voeten en dan in zijn benen. Hij is door blijven lopen met veel pijn en is gefinischt. Hij loopt met zijn zolen in al zijn schoenen maar krijgt dus in deze nieuwe schoenen kramp onder zijn voet waar de bolling van zijn zolen zit. We moeten er naar laten kijken want deze schoen snoert hij met een schnall over zijn voet aan en we denken dat daardoor zijn zool niet goed in de schoen zit.
Hij kon niet meer lopen toen hij was gefinischt. Ik heb zijn schoenen uit gedaan en hem in de sneeuw laten staan. Daarna omkleden en snel wat gaan eten in de sporthal.
Hij heeft net onder de 3 uur gelopen en was toch tevreden.
Jan heeft ons in Schladming van de trein gehaald en Jannick is naar Aich gegaan.
Mijn laatste antibiotica geslikt en hopen dat het voldoende was.