Eindelijk feestdagen voorbij

Vanmorgen om half 8 wakker en een beetje tv. Dan kwam rond 8 Theresa boven want Ingrid was Sabrina naar de Kiga gaan brengen en Theresa heeft geen school.
Dan voor haar de kindertv aan en ik eruit. Ingrid kwam thuis en aan de koffie. Nadat ze weg was gegaan en Theresa mee moest ben ik gaan douchen aankleden en wat zo al gebruikelijk is. Ingrid vroeg aan mij denk ik dat ik zaterdag ook een koffie kan komen drinken en ik heb haar gezegd dat moet je dan Jannick vragen van mij mag iedereen komen en ik wil niet tussen jullie 2 zitten. Dan zegt ze maar ik vindt het zo stom om het aan hem te vragen.
Dan gaan rommelen en eten maken. Zweedse balletjes. met saus en frites en Preiselbeeren. Samen met Jan gegeten en dan heeft hij voor mij de ramen binnen en buiten gedaan van de keuken en huiskamer. Dat was wel nodig, het water was zwart en we kunnen nu weer naar buiten kijken.
Net even met Jannick gebeld want ik wil graag weten wanneer hij komt , komt hij al met het ontbijt of later doen we warm eten enz. Dan vraagt hij hoezo , ik omdat ik moet inkopen. Hij overlegt vanavond als Meli uit haar werk thuis is gekomen. Ook gezegd dat Ingrid aan mij gevraagd heeft voor zaterdag maar dat ze dat aan hem moet vragen. Hij zegt mij vraagt ze niets. Maar ik zal haar zeggen dat ik geen probleem ermee heb. Ik denk dan Ingrid wil je je dat aandoen.Gisteravond zei ze ook nadat ze gegeten had goh wat zal ik dat missen. Ik heb haar gezegd als je kookt van alles wat meer koken en porties in de vriezer. Ga je naar je werk leg je het in de koelkast en kom je dan thuis hop in de magnetron.Dan zegt ze maar dan moet ik wel zelf koken. Tja wat moet ik daar dan opzeggen. Ik heb heel erg medelijden met haar. Ze wilde nooit afhankelijk zijn. En nu is ze met alles afhankelijk . Ze belt Jannick wel om te vragen of ze zich moet laten inenten. Ze wil nu alles wat jannick in alle jaren heeft geprobeerd en nu het te laat is wil ze het wel. Ik wil haar niet bezeren dat is ze denk ik al genoeg en nu gaan heel langzaam haar ogen open maar er is geen weg terug. Jan zei ook al nu Jannick het andere leven geproefd heeft gaat hij zeker niet terug in zo´n leven wat hij had.
Jannick kan dinsdag of woensdag de nieuwe auto gaan ophalen , het een en ander nog afhankelijk van wanneer hij moet werken.
Ook zijn ze al in een ver stadium om de huizen op hun naam te krijgen. Jannick en Meli overnemen de hypotheek van ons huis en Jannick blijft in het grondboek. Het huis van de familie van meli wordt op haar naam gezet en zij komt dan in het grondboek. Ze zijn wederzijds met hun huis dan borg voor elkaar. De vader van Meli blijft er wonen en waarschijnlijk trekt Carmen dan bij hem in nadat Meli naar hier verhuisd is. Die betalen dan daar. Een soort volksverhuizing.. Langzaam aan vorderen de plannen maar het valt en staat met ofIngrid een huis vindt.
Weer een dag voorbij en niet te laat naar bed want morgen weer vroeg dag.