Een zeer warme dag

Oostenrijk, Aich

Vanmorgen werden we wakker van de wekker. Ik had Christine een berichtje gestuurd dat we wat later zouden komen. We moesten voor Jan voor zijn bloedwaardes en vanmorgen werd Theresa wakker met een probleem. Gistermorgen had ze gezegd Oma ik heb bloed aan mijn arm. Had ze op haar elleboog wat er uit zag als een muggebeet. Dus ik dacht dat ze er aan gekrabt had. Vanmorgen Oma mijn arm doet zo wee. Een dikke schijf en knalrode elleboog. Dus ook maar bij de huidarts laten zien. Er was een aardige oudere man die de vervanging deed en hij wist haar helemaal gerust te stelen en met liefde verzorgde hij hij arm. We moeten goed opletten of het erger wordt en bij koorts gelijk een arts of ziekenhuis opzoeken. Eventueel volgende week een andere arts laten kijken en controleren laten met een bloed onderzoek. Ze mag vandaag niet naar de karate en moet haar arm rustig houden.
Jan zijn bloedwaarden zijn slecht. En inderdaad anders dan de voorgaande bloedonderzoeken. Zijn Pancreas werkt niet goed meer dus hij moet terug naar de internist. Maar kan pas maandag bellen maar de assistente heeft wel alvast de bloedwaarden doorgestuurd. Verder nog steeds erge ijzer te kort. Wat je niet door eten kan aanvullen want dan zou hij 2 kg vlees per dag moeten eten. (we zagen in gedachten het gezicht van de diabetiker krankenschwester als Jan zou zeggen ik eet 2 kg vlees per dag.)
Dan heeft Jan mij afgezet bij Christine en later weer opgehaald. Het is super mooi en warm weer en strak blauwe lucht. Het wordt zeker ruim boven de 30 graden.
Eten gemaakt en met zijn drieen op het balkon gegeten. Daarna zijn we in de tuin gaan werken. Ik samen met Jan de laatste 2 gekweekte bessenstruikjes erin gezet met een stenen rand er omheen. Dan heeft Jan gras gemaaid en ik het kinderbad leeg gemaakt die tot de rand toe vol was met regenwater. En er bleek een flink gat in te zitten precies bij de uitlaat van het water dus geen plakken meer Gelijk weg gegooid. Alle planten struiken enz van water voorzien. Dat moet nog steeds handmatig want er is nog geen nieuwe kraan buiten gemaakt. Ondertussen bijna 4 uur dus we hebben onaardig vermaakt. Langzaam aan komen er weer wolkjes binnen gedreven maar het is nog steeds 29 graden in de schaduw.

Vandaag mijn mooie kleindochter KIrsten 13 jaar geworden, hiephiephoera.
Ik geloof dat ze nog heerlijk op vakantie zijn in Sardinie. Dat is vast genieten.

Wij gaan nu genieten van de ijsjes die Oma gaat maken. Ik denk vandaag ijskoffie. (daar is Theresa dol op)