Krankenkasse ergernis

Oostenrijk, Liezen

Vanmorgen vroeg eruit. We moesten naar Liezen en zouden gelijk Theresa bij de Kiga afzetten dus kwart voor 8 de deur uit. Dan naar Liezen gereden en we waren mooi op tijd voor de afspraak bij de huidarts. Jan ging ondertussen even om de hoek bij de Carla daar de zakken met spullen afgeven, ik had wat en Ingrid had wat dus bij elkaar nog de moeite van het brengen.
Het enige medicament want mij hielp bij de psorias op mijn hoofdhuid is niet meer verkrijgbaar. Het is ook het enige tot nu toe die de jeuk weg neemt. Ook op mijn ellebogen is het slechter geworden. In mijn oren is het heel heftig zeker links tja stress verergert het. Ik zou niet weten hoe ik aan stress kom. Uiteraard zitten er minstens 10 op dezelfde tijd dus wachten. Maar het ging allemaal nog vrij snel zodat we ook nog een kopje koffie konden drinken bij de Spar. Dan snel wat inkopen bij de Lidl en precie op tijd bij Hartlauer voor mijn controle en schoonmaken van mijn gehoorapparaat. Vandaar op weg naar Stainach en oeps omkeren want ik moest nog naar de Krankenkasse. Daar gingen mijn haren recht overeind staan van de fysio krijg ik per behandeling ongeveer 10,60 terug. Ik vind dit een onbeschoftheid want bij de fysio die een contract hebben hoef ik niets te betalen en betalen ze zeker geen 10 euro aan de fysiotherapeut. Ik vind dat ze alles wat je meer betaald aan de private dat je dat zelf moet betalen ok . Het was laatst bij de zo,n programma dat je 70% zou moeten terug krijgen. Ik vind mijn fysiotherapeut niet eens duur met 44 euro per behandeling. De andere rekeningen krijg ik niets terug dus van de 600 euro die ik ingediend heb krijg ik 74 euro.
Dan ook al geen kilometer vergoeding meer behalve als de enkele reis meer dan 40 km is dus tot 80km betaal je ook al uit eigen zak. Frechheit is het.
Terug naar huis en heel snel eten opgewarmt , restant van gisteren. Was al bijna 2 uur toen we aten. Regende het vanmorgen en donker en somber en vooral koud nu schijnt de zon tussen de wolken door en loopt de temperatuur weer wat op. In ieder geval blij dat we veel hebben kunnen doen want de komende 10 dagen minstens hebben wij Theresa en dan blijft er weinig tijd als je haar moet halen en brengen van de Kiga. Jan zit te slapen op de bank schijnbaar toch moe geworden. Ik net de binnenkant van mijn droger met wasmachinereiniger schoongemaakt en vooral de water opvangbak en de ruimte waar die in gaat. Dat was de moeite waard. Dan gelijk de wasmachine reiniger in de wasmachine en de zeepbak en ruimte schoongemaakt , de deur en de rubberen ring en nu draait hij leeg met spul. Dan is dat alvast maar weer gebeurd. Een week eerder dan de planning maar met het meeste werk loop ik achter dus dan trekt het van zelf weer recht (of niet) De frituurpan had ik ook al gedaan en dan vind ik een ,,,,,,karwei. De vakantie zit er al snel aan te komen en dan wil ik helemaal bij zijn zodat als ik terug kom niet weer gelijk achter de feiten aan loop.
Ik zag dat Jan ´s pensioen al weer minder geworden is tja we moeten ergens van leven , ik weet alleen niet waar van.