Toch Kindergarten Skikurs

Zo gisteravond had ik het berekoud en werd maar niet warm. In bed gaan liggen en uiteindelijk een extra dekbed gepakt . Ik denk dat ik rond half 11ben gaan slapen maar werd om half 3 al weer wakker en ik kon niet meer slapen. Een hele poos tv gekeken en geluisterd nog wat gedommeld maar helaas geen slaap. Ingrid kwam Sabrina brengen want Theresa ging weer naar de Kiga. Hannelore vertelde aan Ingrid dat Theresa zo trots op haar nieuwe skipak is. Dat komt goed uit want ze hebben toch weer een Skikurs en wel van 14 tot 18 . Jänner. Het kost wel 20 Euro meer voor een week maar ze gaan dan wel met een eigen bus naar de Galsterbergalm bij Skischule Amadeus. Daar heeft ze vorig jaar al prive een Skikurs gedaan en het is een goede Skischule. Theresa gaat daar graag skien want ze hebben een Funslope en ja dat is het helemaal voor haar.
Met Ingrid samen koffie gedronken en Sabrina Tik Tak kijken en dan kwam Gaby al voor Sabrina. Het is vannacht niet zo koud geweest en geen vorst dus. Het is bewolkt maar het lijkt erop dat het toch weer gaat opklaren. Het is nu al de warmste November hier.
Ik kreeg een berichtje van Trixi waarin ze vraagt of ik op de zaterdagmorgen wil oppassen op Dominik en wat het haar kost want ze verdient maar weinig per uur. Ik moet daar nog even mijn gedachten over laten gaan maar zo lang ik nog niets heb doe ik het denk ik maar. Het zijn maar 5 uurtjes en de standaard is 3 Euro per uur. Het is toch met 4x in de maand 60 Euro.
Vanmiddag moest Ingrid weer naar therapie en Theresa ging weer bij Belana spelen. Dus Sabrina kwam bij ons maar Papa was ook al thuis gekomen dus die kwam later ook naar boven. Jan en ik gingen naar de Bürgerversammlung in de Kulturhalle. Ik vond de Vorstellung des Projekts Hochwasserfreistellung het interessantste. Daar moet ik me nog eens over buigen. Bij een jaar 100 noodweer wat ons treft staat waar wij wonen ook onder water. Bij de plannen die op de tafel zijn gekomen zou precies voor onze brug van een verbreding van de Bach naar een versmalling gaan omdat het dan ondergronds zou gaan of afgedekt wordt. Hoger komt een wateropvangbekken maar ook daar moet ik naar kijken want als dat behalve een verdieping in de bodem ook een stouwmuur komt en die zou breken krijgen we de volle lading . Er komt in het centrum van Gröbming uitbreiding van waterstollen van het centrum zou dan de Stoderstrasse naar ons toe smaller worden omdat de Bach breder moet worden.en het zou dan eenrichtingsverkeer moeten worden. De plannen komen ter inzage in het gemeentehuis. Het breken van die muur is niet ondenkbeeldig want dat is in Pruggern al 2x gebeurd. In 1899 was het de laatste maal dat heel Gröbming onder water stond. We kregen Semmel met Frankfurters lekker. Toen we bij de auto kwamen blken de ramen al aangevroren dus Jan moest krabben. Thuisgekomen was het tegen 10 uur. Ik heb wat fotos gemaakt van de waterloop hoe het zou moeten worden gemaakt-

Kan helaas de foto's niet vergroten.