Kerst in Tjechie

Tsjechië, Strážné

Dit jaar ging de RW reis niet naar Zwiesel maar naar tjechie naar Straszne in Tjechie. We zaten in een aardig hotel eten enz. uitstekend.
Voor het langlaufen een sof je moest een eind weg op de skies voor je de loipen vond. We zaten aan een skipiste. De stad in de buurt was Vrchlabi, daar deden w meestal onze inkopen. We zijn een paar maal gaan langlaufen in Horny Misecky een eindeloos langlauf gebied en daar trainen ook de selecties .
Het was een leuke vakantie maar geen Zwiesel. Er waren geen wedstrijden, en je moest een eind weg om lekker te langlaufen. We zijn ook nog naar Spindleruv Mlyn geweest. en naar Harraschov waar we onder de 160m hoge schans gestaan hebben en je door de mist de bovenkant niet kon zien en dus de springers uit het niets kwamen. Jannick heeft daar zijn sportkleren en schoenen aangevuld. Om spullen te kopen is Tjechie erg goedkoop. Uiteraard drank meegenomen en nog veel meer.
In Straszne was ook een conditorij, je kon er maar met 6 man zitten en als we met zijn drieen taart, koffie met likeur enz. bestelden dan waren we omgerekend 4 gulden kwijt. We gingen dus elke middag daar koffie drinken met wat erbij.
We zijn met het hele gezelschap uit eten geweest in Vrchlabi en jannick was zo stom toen ze tegen hem zeiden wat ruikt jouw ijs raar om er aan te ruiken. Toen kreeg hij een tik tegen zijn achterhoofd en hij zat helemaal onder. iedereen lachen want hij zat aardig onder.