Graafwerkzaamheden en Panoramabad

Samstag 29.Juli
Ik werd om 7 uur wakker omdat de Bagger begon met werken. Jan had me gisteren gezegd dat het maar een kleintje was maar ik vind hem toch behoorlijk groot. Hij had gezegd dat het dezelfde van vorige week was maar Ingrid zegt dat deze veel groter is en deze heeft een cabine met dak. Dus ik zeg Jan het is toch een grotere en dan wordt hij boos. Het is al gelijk mooi weer met zon en er drijven wat witte wolken over.
Er is vandaag een ongelooflijke hoeveelheid grond verstouwd en Markus die de Bagger rijdt heeft ook struiken eruit gehaald en aan de voorkant de hoek van beton eruit gehamerd. Tegen zessen werd de Bagger opgehaald en ging Markus naar huis. Jan heeft Jannick met de lichtschacht geholpen. We hadden tussen de middag met zijn allen gegeten en werd Jannick weggeroepen om te gaan werken want hij had Bereitschaft. Hij vroeg Jan om de randen dicht te gooien tegen het huis want dat kan de Bagger niet. We zouden eigenlijk naar het zwembadfeest gaan dus Ingrid heeft mij met Theresa afgezet . Het was behoorlijk heet vandaag en Theresa genoot van het zwemmen ik ben aleen met de benen erin geweest en het water was zo verschrikkelijk koud. Niet mijn zwembad ook al ziet het er mooi uit. Voor Theresa was het leuk want de kinderen kende ze allemaal van de Kindergarten. En ze was heel blij dat ze met de grote meisjes mee kon zwemmen in het grote bad. Maar ik kon niet op de bodem zitten en zat steeds aan de rand van het bad maar mijn rug wilde niet meer dus echt naar huis. Ook wilde ze graag meedoen met het voetbalspel maar daar was ze te klein voor. Een team van 5 aan de stang vast met de handen zoals een grote voetbaltafel. Maar dan hadden we haar opgehangen.
Ik heb haar een ijsje gegeven en Ingrid gebeld die ons weer opgehaald heeft. Ben wel heel moe nu ook al heb ik geslapen na thuiskomst. De wonden zien er super uit en van 1 maar echt last hoewel het nu ook beter gaat want de knoop heeft losgelaten die zat dwars door mijn buikwand aan de mat vast of zo. Geen hechtingen niets gewoon super. Ingrid had vandaag brownies gebakken oh zo lekker heb nog een stuk voor vanavond.
De buurman moet nu zijn muur gaan zetten en hij wil van het begin af aan geen stenen van Maier, eerst kwam hij aan met iets uit Tirol en dan uit Salzburg en Jannick hem gezegd wat denk je dat het kost om te laten brengen? Nu heeft hij iets in de omgeving gevonden maar Ingrid en Jannick willen stenen van Maier, daar krijgen ze een goed prijs en inclusief en hij komt over de brug wat je bij een ander maar moet afwachten of ze het doen en je moet alles extra betalen. Ik heb Ingrid ook gezegd als je ergens twijfel over hebt ga naar Sepp en leg het hem voor , ik weet zeker dat er over te praten valt met hem. En je hoeft niet dezelfde stenen te nemen als de buren nemen. Kijk in je eigen portemonnee. Maier is namelijk tegenover ons en hij woont ook daar.