Wereld spaardag dus ontbijten bij de Sparkasse

Freitag 31.Oktober
Een stralend begin van de dag en we waren met zijn allen al vroeg op pad want het is vandaag wereld spaardag dus gaan we naar onze bank. We gaan daar nl ontbijten, super gezellig , super leuk en super lekker. Voor Theresa een ballon en het kleur en teken apparaat wat er staat was vrij dan hoor en zie je haar niet meer. Ik heb een stempelsetje voor haar meegenomen en Ingrid een leitje met krijtjes. Het is de enige bank ook van de Sparkasse waar je kan ontbijten.
Dan gingen Ingrid en Jannick boodschappen doen en wij gingen wandelen en vroegen Theresa of ze met ons mee wilde. Dat wilde ze wel dus wij op pad, we zijn richting panoramabad en daar dan langs omhoog en dan over de Kulmweg naar ons terug. Een heerlijke wandeling en in de volle zon en dat was warm. Theresa wil altijd hardlopen en ze werd boos toen dat niet ging op het laatste stuk naar boven want dat was nogal steil. Dan alleen maar naar beneden lopen en het laatste stuk heeft Opa haar gedragen want ze was erg moe nou dat mag want dan heeft ze een pittig stuk gelopen.
Ingrid en Jannick kwamen gelijk na ons thuis, mijn was was klaar en toen kwam Ingrid de was doen. Ze heeft mijn droger ook ontdekt en wil dan ook graag de was drogen. Ze wilde er nooit aan maar nu ze een paar maal die van mij gebruikt heeft is het toch wel lekker dat de handdoeken snel droog en lekker zacht zijn.
Tussendoor nog wat bladzijden van de vertaling nagekeken. Ik zou persoonlijk de zinnen anders maken maar dat mag dan weer niet. Ze hebben van die ellenlange zinnen en de zinsbouw klopt ook niet altijd , verder breken ze een woord zo maar af op een plek waar het niet moet maar je kan dat veranderen tot je een ons weegt. Dan staat het verhaal over Karinthie bij de info van Stiermarken en de verkeerde verhalen bij de onjuiste camping en het moet in een uur klaar zijn.
Jan en Jannick waren beneden want de electricien kwam de sterkstroom beneden vernieuwen zodat Jannick het hout op de zaagtafel van Reini kan zagen. Er was een aansluiting maar te oud en ik geloof dat dan de stekkers ook niet meer pasten. Volgende week komen ze de garage deur opmeten want er is nu een oude houten die heel veel kou door laat en er komt dan een nieuwe isolerende deur in. Dan eten wat ik onder tussen had gemaakt.
Dan is Jan weer aan de kast begonnen.
Wat zijn wij blij dat we vanmorgen gelijk aan de wandel zijn gegaan want het trok helemaal dicht en nu echt donkere wolken en niet meer lekker.
Te vroeg sip want later in de middag werd het niet meer zo´n blauwe lucht maar trok het toch open en kwam de zon tussen de wolken door. Nog even met Jan naar de Billa want daar was vandaag 15% korting op alles en ik heb zo mijn vaste artikelen die ik er koop dus nog snel even gaan kopen. Wie het kleine niet eert...................! Jannick heeft dienst tot morgen en ik geloof dan ook morgen nog scholing van het rode kruis. Ingrid was vanmiddag weer in het trappenhuis aan het verven, Theresa sliep lekker. En nu is het weekend. En Halloweennnnnnnnnnnnnnnnnnnn of wel vertaald de avond voor Allerheiligen.