De dag was weer zo om.

Vanmorgen wakker van de wekker die steeds harder ging omdat Jan hem niet uit kreeg. Dan maar wat ontbijt tv in bed gekeken en dan om 8 uur opgestaan. Alle ochtend dingen en heerlijk dat de deur weer gelijk open kon. Het wordt een warme dag al is bij ons het koelste van heel Oostenrijk. Dat is bij hoge temperaturen niet erg. Ik vind 25 graden prima.
Erna dat zou fijn zijn als je dat boek voor mij hebt. Een rustige morgen Jan heeft alleen Theresa weg gebracht en ik hoorde Sabrina bij Meli in de tuin.
Ik wilde voor het middageten mijn airfryer gebruiken maar er zit geen gebruiksaanwijzing bij dus je moet maar op goed geluk uitproberen.
Maar hij ging aan en weer uit en hoe ik het ook deed hij ging aan en weer uit. Meli gehaald maar die van hen heeft een heel andere bediening. Eerst lukte het haar ook niet maar ze is slimmer dan mij want ik ben een oen wat bedieningen aan gaat. En zie hij doet het. Ik had nog veel lekkerder patat dan ik in mijn oude airfryer kreeg. De techniek gaat toch vooruit. Beide zijn Philips daar ben ik het meest tevreden mee. Jannick had de Nutri app er bij mij ook al opgezet voor mijn kleine airfryer dus nu veranderd in de xxl pan. Dat viel ook al niet mee want het nummer van mijn pan staat er echt niet bij. Dus ik heb er een genomen die er op lijkt.
Na het middageten moesten we met Theresa naar de ortho in Liezen. Sabrina bleef bij Meli. Het is momenteel erg druk al best veel vakantiemensen op de wegen.
Steeds met die vrije dagen er tussen eerst hemelvaart dan pinksteren en volgende week Fronleichnam.
We hebben Theresa afgezet en gezegd dat ze moest bellen als ze klaar was. Wij zijn eerst naar Zgonc gegaan want Jan wilde een nieuwe elektrische schroevendraaier. Ze hadden een prima Einhel reclame en dan kan hij zijn accus die hij nog heeft gewoon gebruiken. Dus daar waren we zo klaar voordeel als je weet wat je wil . Dan naar de Obi en planten gekocht. Ik was voor dat beetje planten die deels ook nog voor de helft van de prijs waren toch nog 42 euro kwijt. Dat is bij elkaar al zo´n 100 euro. Maar goed ik heb ook wat vaste planten (althans dat hoop ik) Er was afgelopen winter veel dood gegaan. Deels door de engerlingen. Dan belde Theresa al dat ze klaar was en ik zei haar ik moet even afrekenen en dan komen we er aan. Dan belde ze nog 2 x toen we in de auto zaten. Dan heb ik haar gebeld en gezegd loop maar naar de ijswinkel dan parkeren we daar en kunnen we ijs eten. Dat lukte allemaal en heerlijk op het terras gezeten. Het is vandaag benauwd warm weer. Daarna naar huis gereden. Meli had de fiets van Sabrina met het nieuwe verbindingsstuk aan de fiets van Jannick gemaakt. Ze was al proef wezen fietsen met Sabrina. Die vond het geweldig en wilde nog meer. Jannick heeft voor Ingrid ook zo´n verbindingsstuk gekocht want ze wil dan een gewoon fietsje er achter doen. Ja wij zijn nog elke keer blij met de stabile speciaalfiets voor Sabrina.
Voor ons was er ook leuke post , wij mogen een week mee naar Gamlitz van de gemeente. Ik had het al eens eerder aangevraagd maar toen zaten we er niet bij. Tijdens de corona jaren was het er niet. Dus nu dacht ik ok nu of nooit en weer aangevraagd. Je moet onder een bepaald inkomen blijven. Ze hebben 2x een week , de eerste week kwam helemaal niet uit maar de tweede wel. Dus we vertrekken de 23. tot de 30. juni. We gaan met een bus en het is vol pension. Alleen drank moet je zelf betalen.
Ik was net de planten in de bakken aan het doen kwam Meli boven met ik had visite. Was ze aan het telefoneren met Jannick zag ze bij hen in de woonkamer Fiep voorbij komen. Die is gewoon heel snel er tussen uit gepiept en dan is bij hen ook de deur open geweest en ook nog de deur naar de keuken anders was hij daar niet gekomen. Dat heeft hij nog nooit gedaan. Maar goed de wegloper is weer thuis.
Het is einde middag en de kinderen zijn ook weer opgehaald door Ingrid.
Het zal de komende dagen wel weer wennen worden en stil zijn.

Wat een handige stang! Zo kunnen ze samen fietsen.