Rolski

Oostenrijk, Kleinsölk

Zaterdag 8 oktober
Wij blijven aardig verschoond van de sneeuw, alleen heel veel regen en natte sneeuw maar net boven ons blijft het liggen. Jan en ik zijn vanmorgen naar de Kirtag in Aigen gegaan. Het was net even droog dus rennend langs de kraampjes en op de terugweg Langos gekocht want daar gingen we voor. Dus de rest van de dag zijn we onbenaderbaar door de knoflookolie die erop gesmeerd wordt,
Op de terugweg begon het weer te regenene en te sneeuwen maar de wedstrijd in Ramsau gaat toch door. Heel gek als je de webcams van Ramsau bekijkt er is een site daar kan je er 6 bekijken en dan zie je op de ene alles groen en natte sneeuw op de ander een beetje wit en sneeuw en er was er eentje bij waar het echt verschrikkelijk sneeuwde en al een dik pak lag. Maar net onder de 1000 meter is het alleen natte sneeuw en dan iets hoger is het door elkaar maar blijft het wel liggen en dan aan de andere kant van Ramsau weer een beetje hoger en dan dik wit pak. De schans werd schoon gespoten voor het springen. De rolskiwedstrijd was vanaf de Birnberg naar boven over Rössing tot aan de Stiererhof. Het sneeuwde verschrikkelijk en we waren even voorbij de sportvelden gaan staan want daar loopt het zo lekker omhoog en kan je ze goed bekijken. Geen idee wie er gewonnen heeft want we zijn terug naar de auto gaan lopen want ondertussen aardig doorweekt. Nog wel Jannick even gesproken want die deed de ambulance dienst vandaag tijdens de wedstrijden. Hij blijft in Schladming want morgenochtend is er zwemtraining van de waterredding en morgenavond zwemtraining van het rode kruis.