Weekend

Om 7 uur de wekker en tv aangezet. Om 8 kwam Jannick koffie drinken altijd gezellig. Hij had een oefening bij de brandweer en is met onze auto. Hij was gisteravond pas na half 12 thuis van zijn werk. Je kent het wel de wet van Murphy, de melk was te laat, een onegelukje met de lading , waarschijnlijk een levering verkeerd afgeleverd enz.-
Tja zo´n dag hebben we allemaal wel eens. Douchen kunnen we nog niet dus mijn haren maar een keer aan de wasbak gewassen. De badkamer droogt goed dus ik denk morgenochtend klaar om te douchen. Even het en alles van de muur trappenhuis geinspekteerd en Jan moet alles wat geel was nog een keer verven maar het ziet er eigenlijk al behoorlijk wit uit. Dus we moeten nu eerst het bovenste deel van het trappenhuis leegmaken en alles van de muur halen. Dan ziet alles er weer netjes uit. Ik denk dat in het bovenste deel ook een stuk wat nu geel is dan een tweede keer moet worden geverfd dus 2 dagen is daar nog wel voor nodig. Maar dan zijn we klaar.
in de middag de shootout kijken en dan moesten we weg.
Aangezien Jannick met onze auto weg is en Meli met hun auto moesten wij gaan lopen om ons broodpakketje op te halen. Het super mooie en warme weer is aan het verlopen. Wij haalden in tuin en balkon 31 graden. Het is broeierig en de lucht veranderd steeds donkerder. Af en toe waait het ineens. Alles net ook maar dichtgedaan. Alleen in de slaapkamer staat het nog open. Daar moet het dicht als de wind van die kant komt. Straks de sprint kijken.
Die hebben we gekeken en Max heeft het in zijn zak voor de 3e keer kampioen.
Ik hoorde ergens rondom 10 de heleicopter. Die mag tegenwoordig ook in de avond en nacht vliegen. Meestal niet goed als die overkomt.

Zondag
Vanmorgen wakker om 7 uur van de wekker. Na een slechte nacht met slecht slapen. Ik had vannacht zuurbranden en nu nog steeds. Niets helpt.
We zijn om half 9 gaan rijden want om 9 uur ging de tweedehands beurs open in Bad Mittendorf. Zijn we bij de Grimminghalle stapten we uit en we waaiden zowat weg , zo hard was die windstoot. Het waait behoorlijk. Ik heb goede oogst. Alleen alles voor Sabrina. Ik leg het weg voor de Sint.
Dan weer naar huis . Thuis kwam Jannick een bakkie doen. Gelijk gevraagd of hij gisteravond ook eruit was met de brandweer en ja dat was hij. Want die helicopter gisteren was evenals heel veel hulpverlening voor een busongeluk bij Lengdorf. De liniebus had gelukkig niet heel veel passagiers want die is bij de frontale botsing van de weg afgekomen maar wel op zijn wielen gebleven. De bestuurder van de auto moest eruit gezaagd worden. Van de bus moesten mensen naar het ziekenhuis en de anderen konden ter plaatse geholpen worden. De bestuurder is naar Schwarzach gevlogen. Vanmorgen was de bus nog altijd in het weiland. Maar de brandweer ging afzetten dus ik denk dat ze hem gingen bergen.
Abgelenkt war bei dem Unfall Samstagnacht in der Obersteiermark jedoch nicht der Busfahrer, sondern ein entgegenkommender Autofahrer. Kurz nach 22 Uhr war der 48-jährige Mann aus dem Bezirk Liezen mit seinem Pkw auf der Ennstal-Straße B 320 von Stainach kommend Richtung Gröbming unterwegs.Drei Businsassen verletzt ins Krankenhaus
Auf der Umfahrung Lengdorf kam er auf die linke Fahrbahnseite und kollidierte mit einem entgegenkommenden Linienbus – ein Schienenersatzverkehr. Im Bus, der von einem 61-Jährigen aus dem Bezirk gelenkt wurde, befanden sich noch zehn Fahrgäste. Der Omnibus kam von der Straße ab und nach der dortigen Böschung auf einer Wiese zum Stillstand. Drei Businsassen wurden laut Polizei unbestimmten Grades verletzt. Nach medizinischer Erstversorgung durch zwei Notärzte, zwei praktische Ärzte, einen Feuerwehrarzt sowie Sanitätern von Rotem Kreuz und Feuerwehr wurden sie ins Krankenhaus nach Schladming gebracht.
Autofahrer eingeklemmt und schwer verletzt
Der Pkw-Lenker wurde in seinem Fahrzeug eingeklemmt und musste durch die Feuerwehr befreit werden. Der Schwerverletzte wurde nach medizinischer Notversorgung per Rettungshubschrauber C14 ins Krankenhaus Schwarzach geflogen.
64 Florianis im Einsatz, Unfalllenker alkoholisiert
Ein Alkotest der Polizei mit dem Pkw-Lenker verlief positiv und ergab eine schwere Alkoholisierung.
Die unverletzten Businsassen brachte die Feuerwehr in das Rüsthaus der Freiwilligen Feuerwehr Lengdorf, wo sie mit warmen Getränken und Decken bis zum Weitertransport versorgt wurden. 64 Feuerwehrleute standen mit 15 Fahrzeugen im Einsatz. Beteiligt waren die Feuerwehren Lengdorf, Mitterberg, Sankt Martin am Grimming, Gröbming, Stein an der Enns sowie das Rote Kreuz Stainach und Schladming, die Polizei, Straßenmeisterei, ein Abschlepp- und ein Bergeunternehmen.
Het is echt herfstweer donker somber en storm.
Middaeten met Jan gedaan. De wassen gedaan, bed afgehaald en weer opgemaakt. Dan zie ik wat groots en wit vliegen bij de buren maar toen ik opstond zag ik het niet meer. Even later vloog het bij ons en landde op het gras, Dus naar beneden gegaan en kijken wat het was. Waarschijnlijk van bomen of dtruiken afdekken. Ik heb het opgerold en bij Jannick neergeled.
Jannick had het enorme bureau beneden uit elkaar gehaald. Bij hen heeft hij in de gang nieuwe verlichting gemaakt. De knop voor het licht zit bij de infang vanaf het trappenhuis. Dus als de kinderen uit de slaapkamer komen voor de toilet is het aarde donker en ook als Meli en Jannick uit hun slaapkamer komen of vanuit de keuken.. Nu gaat gewoon het licht aan maakt niet uit van welke kamer je komt. Hij was sinds lang weer eens een heel weekend vrij. Tja maar nu moest Meli het hele weekend werken. De kachel hebben we aangemaakt en de kaarsjes op de tafel. Dan de F1 kijken.

Ben benieuwd, Nicolette. Zal wel mooi fris en licht worden in de trapopgang