herfst/zomer en kurbistijd

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag 22 september
Het is opnieuw schitterend weer, warm, zonnig en blauwe lucht.
Gisteren zouden onze gasten weggaan maar ze hadden het nogal naar hun zin en hebben er nog een dagje aan vast geknoopt. We kregen een cadeautje van ze en ze willen zeker volgend jaar terugkomen. We hadden ze een goede thuisreis gewenst bij het afscheid, belde ze ’s avonds om te zeggen dat ze goed waren aangekomen. Ze wonen in Leipzig.
Het was voor ons even aanpakken want het appartement moest gedaan worden, de was enz. ook had Jannick was gebracht en de was van David. Dus ik kon even vooruit.
We wilden naar de almabtrieb in Ramsau. De koeien kwamen van de Walcheralm naar beneden. We zijn een stuk de Dachsteinstrasse opgelopen. De koeien zagen er mooi uit met al hun versieringen en we zijn er achteraan naar beneden gelopen. Er zat een enorme file achter de stoet van al die teams die op de Dachsteingletcher trainen. Beneden was er een groot feest bij de Walcherboerderij. Met veel muziek en traditionele dingen. Jannick heeft een filmpje gemaakt en die proberen we nog op de site te zetten.
Katja belde dat ze wilde komen en Jannick is met Jan haar gaan halen. Dat zijn weer kilometers voor hem. Ze zijn daarna naar zijn huis gegaan. Ik geloof dat de crisis in hun relatie nu weer over is.
Gisteren kurbispuffers gemaakt, het smaakte goed. Je moet 600 gr.geraspte pompoenvlees,een geraspte ui, 2 eieren,zout,peper en nootmuskaat en dan 6 flinke eetlepels bloem. Dan platte koeken in de koekenpan bakken. Ik deed er 3 tegelijk in de pan. Met deze hoeveelheid heb je er dan 6. Het is hier echt kurbistijd, je kunt ze in alle soorten en maten kopen. Er zit ook overal kurbis in, kurbisworst, kurbiskaas, kurbispitten enz.

Jannicks site www.jannick-biatlon.com is vernieuwd, neem er eens een kijkje en laat horen wat jullie ervan vinden. Of jullie iets missen of wat dan ook. Martin wij zijn er erg blij mee , ziet er goed uit.

Jannicks wapen is nu echt onderweg!!!!! Hij heeft een vergunning dat hij hier in Oostenrijk een wapen mag vervoeren en 1 voor ons als wij het wapen vervoeren. Hij heeft een Europese wapenvergunning, een abo voor de baan in Ramsau. Bij ons een wapenkast. Dus hij is er klaar voor.