Hopelijk laatste badkamer inkopen gedaan.

Oostenrijk, Liezen

Freitag 24.Juni
Een goede nacht gehad en weer normaal vroeg wakker om 6 uur.
We hadden vannacht de deur naar het balkon en een aantal ramen open gelaten waardoor het aangenaam was. Het wordt vandaag weer een dikke dertiger. Jan en ik waren ook al vroeg op pad naar Liezen. We waren er bijna toen Trixi in stress belde , haar oppas had haar laten zitten , er was vandaag geen Tagesmutter en geen Kindergarten en ze kon niemand bereiken. Ik zei haar dat hij wel mocht komen maar dat we een 1 ½ nodig hadden voor we thuis waren. Dat was goed ging ze haar baas bellen dat ze later ging komen. Nog een poos later belde ze dat de oppas in de auto zat en zich had verslapen. Dus we hadden alle tijd. Bij de Obi een blad voor de badkamer gekocht. We waren eerst nog naar Letmaier gegaan maar die konden wel per meter leveren maar ze hadden maar 5 soorten en niet wat wij wilden. Ook wilden ze verder niets er aan zagen. Dus bij de Obi gevraagd en ze wilden daar wel van 60 breed naar 50 breed zagen maar konden ook niet schuin zagen. Dus iets meer genomen en Jan gaat het zelf zagen. Ze hebben hem uitgelegd met welke zaag en hoe en hij heeft het afgezaagde stuk meegenomen om te proberen. De muren zijn zo scheef dat het op 50 cm 1,4 cm scheelt aan elke kant. We willen het graag mooi laten aansluiten. We hebben een witte toiletpot gekocht met voor noodgeval adapter voor als de aansluiting niet zou passen. Nog wat kleinkraam en nog even langs de Lidl om boodschappen te doen. Dan echt naar huis want de hitte was niet meer te harden. Om 12 uur weer thuis en grilplaat aan, Melanzani, lekkere salade, aardappelsalade, kipspiesjes. Dat was weer smullen.
Een poos met Theresa in de tuin met mijn voeten in haar bad gezeten, Ingrid was zich aan het uitleven op onschuldige bomen en struiken en heeft daarbij per ongeluk een vogelnestje verstoort waar 2 vogeltjes in waren. Ze waren nu op de grond en de moeder was erbij geen idee of ze het gaan redden.
Dan heeft Jan weer aan de badkamer gewerkt , de glasdeur zit er nu ook in en hij is begonnen met het douchepaneel. Dan moest hij weer werken. Ik had de boterhammetjes en broodjes alvast voor hem gemaakt en we doen altijd de dingen waar de katten niet bij mogen in de magnetron en ik laat dan de deur open staan. Loop even weg en wat zie ik Felicia hangend aan de plank met de magnetron en een droge boterham in haar bek want dat was het bovenste en meer kon ze niet happen. Dus nu moeten we nog hoger een opbergplekje vinden.
Na het eten en een kop koffie is Jan naar de tuin van Andre vertrokken om gras te maaien. Want het is nu nog droog en het lijkt erop dat er misschien toch een tropische bui gaat komen. Dan is het daarna WEEKEND ook voor Jan.