Mijn zussies zijn er

Oostenrijk, Salzburg

Vroeg op en zoooooooooooooooooo koud, ik ging met Theresa mee de Stoderzinken op waar ze skikurs heeft met de Kiga met die heb je niet nodig. . Het sneeuwde zo hard en boven was het nog kouder minus 16. Ik had al een paar maal aangegeven dat Theresa ski cursus heeft gevolgd en niet meer bij de beginners moet beginnen en in de skischool gevraagd of ze dan stokken nodig heeft. Ze heeft nl nog nooit met stokken geskied. Dus stokken huren voor de hele week en klaar. Theresa zo trots als een pauw want ze wil al zo lang stokken. Komen we boven worden de kinderen ingedeeld en Theresa gaat staan bij de kinderen met stokken en ze wordt terug gebonjourd. Er is altijd een wat oudere dame bij maar die is nooit vriendelijk en die rukt zonder iets te zeggen de stokken uit Theresa´s handjes. Zegt dan die heb je niet nodig. Theresa zet haar handjes in haar zij (doet Ingrid ook altijd) en zegt IK KAN SKIEN. Waarop een lerares aan mij vraagt is dat zo en ik zeg ja. Kan ze dan ploegen ja dus kan ze bremsen ja dus mocht ze toch naar de groep met haar stokken. Moesten ze gelijk met de pannekoek lift omhoog en dan halverwege eruit en werd tegen haar gezegd nou laat het dan maar zien . Als allereerste van de grote groep. Kwam ze dus keurig in curven en netjes slalom naar beneden en stopte precies op het punt was gezegd was. Ik was zoooooooooooooo trots. Dus ze mocht blijven. De groep waar ze in kwam was niet goed opgebouwd want er waren kinderen bij die niet zelf uit de lift konden stappen en bijna alle kinderen hadden hulp nodig omdat de pannekoek vrij hoog hangt en vrij snel voorbij komt. Dus boven vallen die kinderen en alle daarna ook maar de leraar staat beneden kinderen in de lift te hangen en onderweg op te rapen. De rest stond te blauwbekken. Ik ben weg gegaan want voor mij was het ook veel te koud om buiten te blijven staan dus lekker in de Rosemi gaan zitten en door het raampje kijken . Kon maar weinig zien want de sneeuw is zo hoog dat je er niet overheen kijken kan. Kwam om half 12 een mevrouw met Theresa en zei het kind heeft het zo koud en ik weet dat u de Oma bent . Ze vertelde dat ze de vrouw van de dominee hier in Gröbming is en dat ze zelf dominee ik geloof in Mooskirchen is. OOk dat ze vreselijk boos was en dat ze had geholpen bij de lift en dat het niet zo kon. Maar ze willen geen hulp van ouders want dat had ik ook al aangeboden. Dus ze zei ja maar van mij nemen ze het wel aan dat er hulp moet komen want als ik iets zeg ik ben de dominee. Super aardige mevrouw . Theresa werd in de Rosemi gelijk tegen de wand van de kachel gezet en iemand was gelijk warme chocola aan het maken en ze kreeg een rietje erbij. Ze zeiden nog je hebt nog wel tijd want de bus komt om 12 en om 11.50 verzamelen . Maar ik kijk en ze staan allemaal al bij de bus dus ze kreeg een beetje koude melk erbij die hele bak naar binnen ik ondertussen betalen en dan als een speer er vandoor. Had ik in die tussen tijd een ondertand gebroken dus heel erg balen. Bij Ingrid gegeten die had het bij onze thuiskomst al klaar staan nog koffie drinken en met Jan mee naar Schladming . Ik wilde een afspraak maken bij de tandarts en we zouden als Jan klaar was gelijk doorrijden naar Salzburg. Maar donderdag ging niet en toen vroeg ze wil je blijven? ok je weet dat het dan een zit wordt en ja dat was het maar wel een gerepareerde tand en ik had zeker de komende dagen flink problemen ermee gekregen en dat kan ik nu net even niet hebben. Jan kwam na zijn werk ook naar de tandarts en gelukkig duurde het toen niet zo lang meer. Het wachten was niet zo erg want ik moest toch de tijd doorbrengen tot Jan klaar zou zijn. Mijn zussen Els en Erna zouden om 20.15 aankomen. We dachten we kunnen vast iets eten op het vliegveld, nou verkeerd gedacht. Ik heb nog ergens een muesli joghurt beker gevonden en Jan een broodje kaas. Waren ze al om 20 uur geland. Zo blij om ze te zien en dan snel terug naar huis. Ze hebben een stukje van mijn broer voor me meegenomen en ik had al een plekje voor hem gereserveerd. We hebben nog tot na twaalven gezeten hebben. Dat was dus een lange dag.

Fijn dat ze er zijn! Veel plezier samen!!!