Naar Hedi en Dieter

Oostenrijk, Kleinsölk

Vrijdag 19 auustus
Een stralende mooie zonnige ochtend. Jan gaat vroeger werken zodat we daarna naar Hedi en Dieter kunnen gaan. We hebben nog steeds temperaturen van rondom 30 graden.

Annemarieke onze katten zijn dol op de muizen, vooral Fiep speelt uitgelaten ermee en slaapt er dan ook mee. Zo lief.

Ik heb ontzettend spierpijn en kan me amper voortbewegen. Mijn bovenbenen en mijn bilspieren zijn een beetje geirriteerd.

Ik moet trouwens nog vermelden dat we de fijne Dachstein Frühstücksonnenaufgang van Jannick hebben gekregen. Die had vorig jaar een tegoed bon voor 2 personen gewonnen bij een wedstrijd. Het is normaal een duur ontbijtje want het kost 44 euro pp. Hij heeft ons een enorm plezier ermee gedaan.

Na het middageten zijn Jan en ik naar Hedi en Dieter gegaan, Jannick werd gebeld en is voor het rode kruis met de ambulance naar het noorden van Duitsland. Komt pas morgen weer terug. Ze zijn met 2 bestuurders waarvan Jannick er een is en 2 verplegers.
We kwamen bij de camping aan en op dat moment een wolkbreuk. Gelukkig maar kort en daarna weer gewoon zonnig en warm. Ik ben aan Hedi`s computer begonnen en tussen de middag hebben we lekker gegeten. Daarna weer aan de gang gegaan maar het internet is daar zo laag dat het de pakketten die het moest downloaden heel langzaam binnen kreeg. Dus het werd ook gezellig avondeten buiten en dan heb ik het kunnen afronden. Hedi moet nog veel leren en dat vergt tijd. Vandaag had ik de tijd nodig om de pc in te richten en alles werkend te krijgen. Ze heeft nu een goed werkende live mail zodat ze met een click gewoon alles heeft. Ze heeft een nieuw email adres, facebook een virusscanner. Ze heeft een bibliotheek waar ze al foto`s in heeft kunnen zetten.
Toen we weg gingen van de camping kwam er weer noodweer aan.
In Ramsau was iets gebeurd, heel bijzonder want de helikopter landde op de sportplaats en daar stonden al meerdere auto`s met zwaailicht. Gezien het tijdstip en het weer is het niet normaal dat de heli daar kwam. We zijn eraan voorbij gegaan en lezen het wel in de krant.

20 augustus 2011 18:42 | Door: Annemarieke Home sweet home!