Dem Stein ins Herz schauen

Oostenrijk, Ritzmannsdorf

Vanmorgen liep de wekker om 7 uur af en opgestaan. De kinderen sliepen nog en die kwamen om half 8. Ontbijten en aankleden enz. Om 9 uur zijn we op pad gegaan. We wisten ongeveer waar het zou moeten zijn . Ritzmannsdorf en dan de Allamoarhof. Met mijn google maps op mijn telefoon lukte het prima. Een gebied wat we niet kennen en ook nooit geweest zijn. We keken van hoog opde Puttersee. Het regende maar absoluut niet koud . Op de boerderij waren kalveren, een tweeling van 3 weken en een kalf van 1 week. een kat met 5 jongen. Dus de aandacht was al snel bij de dieren en dan ontdekte Theresa een speelgoed tractor/bagger. Ondanks de regen grote pret. Dan gingen we met de oude boer (76) naar een overdekte plek waar een machine staat waar hij de Herz uit de stenen boort. Hij had een grote kruiwagen vol met allerlei stenen en dan mocht je wat uitzoeken. Dan haalde hij het Herz eruit. Vertelde over de steen wat het is waar vandaan of wat dan ook. Theresa en Sabrina waren zeer geinteresseerd dat konden we van de meeste andere kinderen niet zeggen. De boer nam ook de moeite om de vragen van Theresa te beantwoorden en je zag duidelijk dat hij blij met haar was om haar interess maar dat had ze altijd al in stenen. Sabrina had een bijzondere steen uit het stenen tijdperk of zo en die is gebruikt als werktuig. Ik heb haar beloofd wat dingen op te zoeken en te printen van internet en het dan in een map doen. Dan konden we de stenen in de auto opbergen en dan kregen we allemaal een stok om mee te gaan lopen. Lachen om Sabrina die een kleine stok had. Ze liep dapper mee over de weilanden maar dan steil naar beneden spekglad maar het kon nog erger een steil stuk naar beneden in een wald met veel modder en het was deels naast een hek waar een houten balkjes die je kon vasthouden maar ook stukken waar het te gevaarlijk was met al het prikkeldraad. We kregen Sabrina naar beneden, Dan waren we bij de Bach waar hij zijn molens had staan, Het was zeer leuk om te doen. Om de stenen rond te maken is mininmaal 2 dagen nodig bij voldoende water, Van te voren weet je niet of ze breken , of er bv een zachtere stuk steen in zit. Maar dan kwam de klus om weer boven te komen. Dat lukt ons wel maar Sabrina niet. De boer zei geef haar maar aan mij en hij wandelde met zijn 76 jaar met haar op zijn arm naar boven en dan het stuk wat verder omhoog ging heeft ze zelf gelopen met ons en dan weer over de weilanden. Ze was erg moe maar dat waren wij ook. Maar een trip om aan te bevelen dus ook met slecht weer. Je moet toch extrakleding en zo meebrengen dus dan is nat en vies worden geen probleem. Het uitzicht was heel erg mooi met mooi weer vast nog veel mooier. Dan kon je bij hem ook nog mooie dingen kopen. Uiteraard wilde Theresa een kogel en ze nam een marmeren met een mooi houten torentje waar ze de kogel op kan zetten. Heeft ze alvast voor haar verjaardag . Een trip die we zeker nog eens gaan doen. We waren dus pas om 13 uur thuis en het was snel Sabrina wat te eten geven en haar weer poetsmonter eruit laten zien. Want Gabi kwam klokslag half 2 voor Sabrina. Ze leert nu haar naam schrijven door over stippeltjes te gaan.
Dan om 3 uur was ze klaar . Ik wilde eind van de middag eigenlijk frietjes met gegrilde gehakt/kaas maken maar dan kwam Jannick want de nieuwe andere Betreuer voor Sabrina kwam kennismaken. Dus om 18 uur waren de kinderen terug en zitten nu te eten. Dan mogen ze bij mij douchen en pyama aan en dan naar beneden.
Ik ben vanmiddag bezig geweest om nog wat dingen te boeken voor Theresa maar dat lukte maar niet. Dat kletteren is allemaal door dezelfde mensen en alles is vol ook de komende weken maar ik heb ondertussen meerdere keren gebeld naar de verschillende aanbiedingen. Dan krijg je te horen we hebben nog plaats in Ramsau maar die had ik er niet bij zien staan. Dus ik vraag met Sommercard? nou nee a la 35 Euro. De zomerkaart kost niet weinig en ik verdenk hen ervan dat ze zo hun cursussen vol krijgen. Nu heb ik voor Theresa voor as maandag in Aich aan de See voor de Klettern wand aangemeld. Als ik moet betalen kan ik ook in Gröbming bij de Bergrettumg of in het Boulderzentrum boeken. En Theresa en Sabrina mogen zaterdag weer paardrijden in Tunzendorf. Voor Theresa heb ik ook het FlusswanderKanu geboekt dat is ook in Aich op woensdag en dan gaat ze leren hoe met een Tube of een Kanu of een Raft moet omgaan als de cursus niet doorgaat wordt het een cursus Kajakken. Het is theorie en praktijk. Ja Oma houdt haar wel op draf. Zo nu staat het douchen aan. Oma ook maar gelijk na de kinderen. Dan als ze weg zijn is het tv kijken in bed want morgen denk ik weer vroeg dag.

Hiephiephoera Björn gefeliciteerd met je verjaardag.

Björn, van harte gefeliciteerd, hopelijk heb je er een gezellige dag gehad

Christina 2022-08-09 05:19:44

Wauw, wat een prachtige plek! Dat is idd iets om te onthouden.