Een zonnig begin van de week

Wakker worden en bemerken dat het weer en warme zonnige dag wordt is een goed begin van de week.
Vandaag 2 jarigen binnen de familie dus Angela en Laura gefeliciteerd beide vast een leuk weekend gehad.
Heerlijk middageten in de zon bij 39 graden is niet verkeerd hooguit ietsje warm. Vandaag maar weer eens de elektroplaat opgezocht en het eten daar op gemaakt. Dunne gemarineerde speklapjes uit de vleesvoorraad, rosamarin gril aardappeltje en gril groente. Daarbij een sloot water .
Wij zijn van plan om in oktober 2 weekjes naar Nederland te gaan en Jannick is aan het bekijken of zij ook kunnen gaan. We zitten in Zeeland in Beachresort van Roompot.
Onderweg van plan om bij Josef in Schlüsselfeld te gaan slapen . Wij willen op vrijdagmiddag ik geloof de 12, weggaan als Theresa uit de Kiga komt en dan bij Josef slapen. Dan op zaterdag de ruk naar Zeeland. Maar als dat niet gaat slapen we gewoon nog een keer ergens. De voorkeur voor daar is het tropische zwembad zodat we ook kunnen zwemmen wat Theresa zeer graag doet. Op de 27. dan terug en weer tot Josef. Jannick wil geloof ik ook als hij gaat daar overnachten. Maar zal dan waarschijnlijk een dag later gaan rijden of zo het een en ander is afhankelijk van hoelang hij vrij krijgt. Hij kan eigenlijk nooit want hij is de springer en elk seizoen heeft weer zijn eigen prioriteiten als het een het rustig krijgt krijgt het ander veel werk. Dan ben je wel zeker van werk en eurootjes aan het eind van de maand maar heb je nooit het voordeel van een vrije dag. Het lijkt ons wel gezellig klinkt wel gek misschien als je altijd al samen woont maar misschien juist daarom.
Annemariek met Thomas hebben we ook een goed burgervader tenslotte was Guggi zijn leraar . Hij gaat ervoor en heeft dacht ik zo wel brede ondersteuning uit de bevolking. Het afscheid was heel erg mooi van Guggi en terug kijkend hebben we een echte sociale gemeente , hij heeft veel voor elkaar gekregen voor Gröbming. De Kiga en nu de nieuwbouw met uitbreiding, de Volksschule met nu ook naschoolse opvang, het bejaardetehuis, veel voor de kinderen en de jeugd. We zijn de sterkst groeiende gemeente in de regio. Juist door alle goede voorzieningen. Er is een constante wachtlijst van mensen die hier willen wonen. ( en Joepi wij wonen hier)
Het huis voor ons is nu toch schijnbaar verkocht maar geen jonge kinderen maar grote. Eigenlijk toch een beetje hoop op wat kleine kinderen. Voor de rest zien we er weinig beweging en het gras staat al 50 cm hoog. Het werd al die tijd toen moeders in het plegeheim was prima bijgehouden door de familie/tuinman. Ik denk dat er wel iets moet gebeuren voor ze erin kunnen gaan wonen .
Ingrid ging in de tuin werken een stronk uitgraven en dan een struik erin dus Sabrina was bij mij en Theresa ook. Jannick kwam uit zijn werk koffie drinken dan ging die weer en kwam Ingrid uit de tuin. Nu 18 uur en iedereen is weg.
In het weekend had Kirsten meegedaan aan een 24 uur bootcamp, een aardige prestatie. Ik heb wat fotos van internet geplukt.

Ik geloof ook dat Thomas het goed zal gaan doen. Hij niet voor niets al een tijd mee. En heeft met Alois een goede leermeester gehad en iemand waarop hij kan terugvallen.