Het loopt niet lekker

Vanmorgen wakker van de wekker , ontbijtje gemaakt, katten eten gegeven en dan het ontbijt in bed opgegeten met een koffie erbij. Dan toch opgestaan al vond Fiep dat het wel knus was samen in bed. Douchen en aankleden en hopelijk aan het werk. Jan was alweer aan het verkeerde begonnen zodat de rotzooi alleen groter wordt. Dus hem gezegd wat eerst m,oet en dat was een stuk van het oude blad eraf halen en dat op de kasten in de gang maken. Dan kan daar straks de koffie apparaten en de frituurpan en de tafelgril op. Je moet tenslotte ook wat kunnen eten. Vandaag kook ik beneden want er is toch niemand. Rucolastamppot en nog wat erbij zoeken. De rest van de arbeidsplaat kan gelijk weg naar beneden. Kijk dat ruimt op. Dan staat hij daar met een crcelzaag en die heeft grote tanden en ik zeg hem nee dat moet met de decoupeerzaag. Dan krijg ik een scheldpartij maar hij gaat hem pakken. Dan blijkt dat er iets niet goed aan is dus hij moest eerst uitvinden wat maar ja dan toch het zaagje erin. En zie klaar. Hij gaat nu de plaat vastzetten.Ik ben tot niets doen veroordeeld want ik kan nog steeds niet bij de bodemtegels. Ondertussen 10 uur geworden. Nu half 2 en ik ben klaar met eten. Ik had Jan gevraagd om de laatste tegeltjes 6 of zo eruit te halen want hij is linkshandig en dat gaat beter dan rechthandig. Dan lukt het hem niet en ik zeg hem je moet de beitel wat lager er op zetten. Dan stormt hij naar beneden ik ga een andere hamer halen . Ik mij boosgemaakt en toen hij terug kwam was alles al eruit. Dan wil hij alles gaan opbergen en ik nee nog nodig en dan waar dan en ik als de kasten weg zijn eronder. Maar goed half 2 en het gaat niks worden met op tijd klaar zijn. Ik werk mij 3 slagen in de rondte , ik kook tussen door ga dan ook de hele zooi beneden afwassen dus alles steeds in meerdere keren heen en weer sjouwen. Doe de was en ga m,aar door. Jan moppert en scheld en gooit met dingen . Ik vraag hem haal de stroom van de dingen af krijg ik een snauw , er wordt bij mij niet gewerkt als het niet veilig is. De zaag wat veranderen dan de stroom eraf. Hij is al vreselijk onhandig en straks kan hij zonder handen zelfs dat niet. Wil hij het arbeidsblad eraf halen en ik zeg hem dan moet je eerst de achterwand verwijderen. Dan vraagt hij waarom dan? omdat die het blad belemmerd om eraf te gaan. Dan achterplaat weghalen en ik zeg hem dan moeten eerst de stopcontacten losgemaakt worden want die zitten erop. Gevloek en getier. Want hij kan alles beter en weet alles beter. Nu zijn eindelijk alle kasten los van elkaar want daar staat hij aan te rukken terwijl ze nog vast aan elkaar zitten. Ik hem aangewezen waar ze los moeten. Nu zo ver dat we weer iets kunnen gaan opbouwen alleen nog wat tegels en een rand van het parket af zagen. Ongeveer een meter en dan 3 cm breed. Dan kan de tegelvloer er mooi in. Dat zagen zie je later niets meer van omdat onder een verbindingsrand gaat. Gelukkig heb ik mijn logische inzicht nog en kan ik bepalen welke stappen eerst genomen worden en welke dag volgen. Alleen het opvolgen is moeilijk voor Jan en dan boos worden als het niet gaat. Eigenlijk vind ik het heel erg om hem zo te zien. De man die altijd zo secuur was en zo handvaardig, die oplossingen kon bedenken is weg. Het enige waar hij zijn leven al genoeg van had het eigenwijs zijn is vele malen gegroeid.