Een vroeg begonnen weekend

Vanmorgen vroeg wakker en dommelen maar. Om half 9 pas opgestaan. Alles op mijn gemak. Als Jan een beetje opschiet kunnen we misschien naar de gemeente om onze digitale signatur aan te vragen. Jannick heeft mij gezegd dat dat het eenvoudigste is. Ik heb om half 11 een afspraak bij de huisarts dus ik moet op tijd klaar zijn.
Ik had gisteren mijn nieuwe album gekregen en die is weer erg mooi geworden, daar kan ik dan helemaal blij van worden. Ik vind het heerlijk om ze door te kijken en te lezen. Zoiets als/dat je oud wordt? En het verleden meer waarde krijgt? Er ligt nog veel werk voor mij maar voor sommige perioden heb ik hulp van anderen nodig. Vroeger was er niets digitaal en werden er ook minder fotos gemaakt. Ik heb de babyalbums van de kinderen aan hen meegegeven dus over die jaren heb ik niets. Jan heeft helemaal niets .Ook niet van zijn kinderen.
Toen Jan klaar was zijn we naar de gemeente gegaan maar degene die er over gaat was er niet dus wat dan? Ze zeiden dat je het ook bij de bank kan doen dus naar de bank en gevraagd maar of die begrijpen het niet want de Identy app van de bank heb ik al of ik snap er werkelijk geen reet van. Of bij de gemeente hebben ze geen idee. Dus Jannick gebeld en die zei dat kan niet bij een bank ga maandag nogmaals naar de gemeente eventueel kan je navragen bij de BH. Dan maar naar de Carla gewandeld want Jan stelde voor nadat ik hem zei tja wat doen we nu en hij zei laten we de Bijenkorf doen. (grapje) Vandaar ik naar de huisarts en Jan naar huis gewandeld. Ik moet een Mammographie laten maken en ik heb een preparaat gehaald bij de apotheek kosten weer 25 Euro om te kijken of het mij daarmee beter gaat. Sinds gisteren is de 2 meter naar 1 meter terug gebracht dus nu kunnen er meer helpen bij de apotheek en ik was dus gelijk aan de beurt ipv de lange wachtrijen.Ook bij de huisarts mogen er nu 6 naar binnen. De huisarts vroeg zal ik je gelijk inenten tegen Corona en ik zei haar die heb ik al. Ik moet maandagmiddag mijn elektrolyte laten prikken. Ergens moeten mijn krampaanvallen toch vandaan komen.
Jannick komt vandaag alleen thuis om te douchen en om te kleden, dan gaat hij naar zijn nachtdienst bij het RK waar hij dan morgenvroeg om half 5 met Mark samen voor het RK naar Spielberg gaat of wel de Redbullring waar morgen de ADAC Masters gaat. Mark mag dat normaal niet maar wel als Jannick de verantwoording neemt. Zo kost het niets om het te kunnen meemaken. Hij gaat ook met Meli samen naar de F1 op Spielberg en hij weet al dat hij dan aan de Nederlandertribune staat.
Eindelijk weer wat leven in de brouwerij , gisteren waren in de hele Steiermark maar 24 nieuwe Coronagevallen. Zo heerlijk dat er weer wat meer mogelijk is. Bijna heel Oostenrijk is geel/groen dus nauwelijks risico.
Net een enorme hagelbui met flinke knijters , ook al is de auto onder een hoes is Jan geloof ik wel even kijken of we schade hebben.
In de morgen was het warm bewolkt en zon en in de middag was het ineens slecht weer. Veel regen en hagel dus.
Van de week was er in de Sölk bij de Breitlahn weer een Muhrabgang en er waren nog al wat mensen daar die er niet meer uitkonden dus de brandweren hard aan het werk. Zijn ze klaar komt er weer een Muhrabgang dus dat was weer enige uren hardwerken. Ik neem aan dat de mensen die daar gevangen zaten wel ergens in de Breitlahnhütte konden worden opgevangen. Maar echt tot nu toe mooie zomer kan ik niet zeggen , geen voorjaar en de zomer laat nog wat op zich wachten. Nu schijnt de zon weer tussen de donkere wolken. Maar volgens de berichten gaat er een hittegolf komen. Eerst zien dan geloven ben al blij met lekker zonnig weer. De bloemen willen al niet zo bloeien en nu was er eindelijk bloesem in de bomen en struiken en de eerste knopjes in de planten maar de hagel maakt alles weer kapot.
Voor ons is het weekend begonnen.