Wedstrijddag 3e plaats Jannick

Oostenrijk, Obertilliach

Zaterdag
De dag van de wedstrijd, na het ontbijt naar het stadion. Het is een sprint met 2x schieten 1x liggend en 1x staand. Jannick loopt geen slechte wedstrijd, hij schiet niet goed 2 missers en 3 missers. Ook had hij het parcours onderschat. Dus als hij hier over 3 weken is voor de ÖM gebeurd hem dat niet. Het sneeuwt nog steeds terwijl het in Ramsau mooi weer is.
Vandaag kwam ook Wolfgang Waldhuber met Ulla en Felix naar de wedstrijd. Ze pikken alleen vandaag de wedstrijd mee ook als verkenning voor over 3 weken. Wolfgang had munutie meegebracht voor Jannick en zei hem dat hij op 2 jaar moet rekenen om weer bovenaan te komen. Jannick vroeg hem wat hij voor kwalificatie moet doen om volgend jaar in het Steirisch Team voor biathlon te komen en hij zei “er bij zijn “.Jannick heeft contact gehad met een trainer van Eisenertz en hij kan voor de ÖM eerst een paar dagen bij Eisenertz meetrainen.
We zijn ’s middags weer naar de sauna gegaan, Jannick was eerst nog om 16 uur met de anderen naar de prijsuitreiking en ik ben met Jarl Gustaf alvast gegaan. We zijn erna gelijk naar het avondeten gegaan Dan waren we nog iets te vroeg en hebben we aan de bar wat gedronken. Ik vind het eten hier abnormaal zout en ook Marjanne vindt veel dingen wel erg zout. Ook vindt ik het eten niet echt goed of zo. Het kan er mee door.We eten 2x warm per dag in Andreas en ontbijten in ons eigen huis. Gewoon een lekker ontbijt waar niets aan ontbreekt. En hier doe ik zelf het zout op mijn eitje.
Het was wel jammer voor Jarl dat we niet wisten dat na onze biathlonwedstrijd hier een plaatselijke kinderwedstrijd was. Had hij mee kunnen doen. De kinderen van Virgil doen het goed. Zijn zoon Martin van 7 had een eerste plaats en zijn dochter Daniella van 9 loopt met 2 jaar ouderen en heeft 12 seconden achterstand op de nummer 1. Dus een aartje naar hun vaartje.